omuleti

Thursday, October 18, 2007

mariantoanetisme

Nu vreau sa ma tutuiasca femeia de serviciu (vanzatoarea, secretarele, tipele de la cosmetica, anybody unknown cu care am un raport de prestare servicii - adica persoana presteaza, eu beneficiez). I just don't! Eu vorbesc cu dumneavoastra si pretind acelasi tratament.

As vrea sa-i spun (femeii de serviciu, alias tipa care vine sa ne faca curat in birou de doua ori pe saptamana), dar nu stiu cum. Nu vreau sa par snoaba/oribila/afurisita/lipsita de bun simt, dar nu mi se pare normal ca eu sa-i spun "dumneavoastra" si ea sa ma intrebe: "ce faci, draga, iar lucrezi tarziu?". Nu mai sunt o pustoaica si nici macar atunci nu mi-ar fi picat bine. I need to be on "dumneavoastra" basis cu anumite categorii de populatie, I just have to.

Nici macar nu-mi pasa ca par mai tanara si ca de-aia imi vorbesc asa. Imi trebuie o doza de spatiu si de familiaritate ca sa ajung sa ma tutuiesc cu straini cu care am raporturi de natura non-personala. E drept, depinde si de om. Tipa care facea curat unde stateam acum 2 ani mi-a intins mana cum a intrat pe usa si a zis: "Eu sunt Iulia". Fireste ca am zis imediat ca eu sunt Miruna si ne-am vorbit mereu cu "tu". It came naturally.

Maine e vineri, voi lucra tarziu si sigur dau ochii cu cocoana ceea. What should I do?

17 Comments:

At 12:36 AM, Anonymous Anonymous said...

well, asa am patit si eu
dupa 1 an jumate de dvs versus tu (eu o tineam una si buna cu politetea, ea cu familiaritatea), intr-o zi am inceput din senin s-o tutuiesc

acum suntem on a first name basis si ne e bine :)

maybe u should try

 
At 12:59 AM, Blogger cristi said...

la mine la serviciu ma cam tutuiesc cu 99,9 la suta dintre oameni. si e bine, pe bune :)

dar... sunt de acord: oricat ma simt si eu de bine (i u know i do) ca arat tanar si-mi zice lumea pe nume... nu suport sa ma ia taximetristul: "ia zi, frate, unde mergem?"

nu sunt fratele tau si nici nu mi-as fi dorit sa am un frate care sa asculte manele si sa fie nesimtit ca tine. sa fumeze fara sa intrebe daca ma deranjeaza samd

parerea mea e ca ar trebui sa faci, de la caz la caz, ce simti tu ca e mai bine ;)

 
At 7:42 AM, Blogger simonacratel said...

eu nu suport sa mi se vorbeasca cu tu in niciun fel de imprejurare si ma iau de oameni. aici nu e cazul, pt. ca distantele dintre oameni sunt foarte mari, nu ca in romania. dar in bucuresti cind ma duc, spun: ne-am tras de sireturi cindva si nu-mi amintesc? eu am x ani, am terminat x scoala si merit respect.

dar daca vreau sa ma apropii de cineva, ii spun imediat: vorbeste-mi cu tu

ar trebui sa-i spui

:)

 
At 10:15 AM, Anonymous Anonymous said...

spune-i asa, in momentul cand ea se pregateste sa iasa pe usa: auzi, draga, mai da putin cu mopul in coltul ala, te rog! (cu o spranceana ridicata).
(This is the rough way)

 
At 10:31 AM, Blogger OnionSoup said...

pai daca ii spui iti dai foc la valiza, o sa zica de unde a mai aparut si asta?

cel mai usor e fie sa ii spui in continuare dvs si sa leave it like that,sau sa treci si tu sa o tutuiesti.

e o lupta din care n-ai cum sa iesi nesifonat si in nici un caz nai cum sa o castigi

 
At 11:18 AM, Blogger verbiaj. said...

Abordarea cea mai corectă: "Auzi, fă, dumneavoastră ai făcut facultatea de mopuri cu mine, ai master în Mister Proper? Cum de-ţi permiţi să-ţi baţi joc de mine şi să-mi vorbeşti cu dumneavoastră? Mai bine ia-mă de mână şi spune-mi tu". Chestia asta o s-o bulverseze, o sa-si zica in sinea ei ca esti nebuna si n-o sa te mai deranjeze nici cu tu, nici cu dvs.

 
At 12:41 PM, Blogger Mikidos said...

saraca, poate vrea sa se imprieteneasca cu tine..femeile mele de serviciu sunt asa niste bunicutze. la toate le zicem cu "tanti" si ele ne trateaza ca pe niste copii, ceea ce este foarte dragut. nu ne-ai zis cati ani are a ta! tie ti s-a parut ca iti vorbeste de sus? sau in zeflemea?! nu te supara pe ea..poate atat o duce capul:)

 
At 1:07 PM, Blogger runbaby said...

ce de lume cu sfaturi bune, multumesc, dragutilor :). am stat si m-am gandit si am avut parte de personal tanar cu care am fost tu, de personal tip bunicuta cu care am fost tu, de personal de toate varstele cu care am fost tu, pentru ca imi placeau oamenii si ma simteam bine cu ei. pe asta (cred ca are vreo 40 de ani) pur si simplu n-o plac, are o voce ascutita si niste ochi de-aia care umbla de colo colo, mai putin cand e vorba sa priveasca in ai tai...

n-o sa pot sa-i spun decat daca ma prinde foarte nervoasa intr-o zi, that's how I work...

Verbiaj, aia cu master in Mr. Proper made my day :))

 
At 5:41 PM, Blogger monsoux said...

eu zic sa-ti iei de lucru acasa!
@ Verbiaj, m-am decalibrat de ras!

 
At 12:59 AM, Blogger Sahara Penguin said...

E, cred ca e un caz clar de ... antipatie acuta. Acesta este un simptom.

Si eu mai am chestii d-astea, ma mai deranjeaza catre un tutuism... cred insa ca nu merita sa fii acru si sa-ti indrepti teapa din partea dorsala inspre adversar... nu prea... merita...

 
At 12:37 PM, Blogger runbaby said...

ma, cred ca asta imi citeste blogul, a fost foarte tacuta ieri cand a venit si nu mi-a zis o data "tu". the miracles the Internet can work :))

 
At 4:07 PM, Blogger Ciupel said...

Pffff chesti de fata... pe mine , in viata asta a mea, cata fu pana acu, nu m-a deranjat o singura data cum mi se adresau oamenii... daca stau sa ma gandesc nici nu m-am gandit la asta pana acum si nici nu-mi pasa... poate sa zica BA!, PSSS! PSSS! sau orice onomatopeica care sa-mi atraga atentia... pur si simplu nu e important pentru un Barbat... da femeile... auzi domne ce le propcupa... pffff

 
At 4:14 PM, Blogger runbaby said...

hm, nu cred ca e o chestie de fete vs. baieti. e ceva ce tine de persoana :).

 
At 6:15 PM, Blogger pantacruel said...

domnisoara runbaby ,

pentru ca faceti parte din blogrolul lui 'panta'
avem deosebita placerea sa va invitam la o telenovela pe www.pantacruel.blogspot.com

 
At 10:25 PM, Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 9:46 PM, Blogger Madeinbukarest said...

Sau poti sa ii spui ca numele tau nu este "draga" ci Miruna. Miruna ... (pls insert family name here). Nu e obligatoriu sa priceapa ca tutuiala nu e agreata dar macar a hint ca "draga" este o abordare prea extravaganta s-ar putea sa prinda :).

 
At 11:00 PM, Blogger runbaby said...

sau chiar "draga Miruna" :))...

 

Post a Comment

<< Home