omuleti

Thursday, August 28, 2008

potato, patata

Printre multele mele preocupari frivole se strecura si urmatoarea: dude, what's the fuzz (stiu, e mai veche, dar n-am apucat eu sa formulez) cu Kaiser Chiefs ca au zis "Hello, Bucharest" la Sziget in loc de "Hello, Budapest" si ca romanii se simt, in sfarsit, in sfarsit, frate, razbunati?

Eu sunt din filmul "who cares?" la faza asta, dar vin si zic:

1. Pentru un strain numele astea doua suna fix la fel.
2. Solistii trupelor cu un nume international don't give a flying fuck on such details si oricum habar n-au unde sunt in majoritatea cazurilor, fiindca se deplaseaza pe banda rulanta dintr-un oras in altul. Poate suna ca dracu', poate denota o atitudine de cacat, dar adevarul e ca de la un anumit nivel iti permiti sa nu te mai intereseze. Life's a bitch, get to know it.
3. Pe mine nu ma incalzesc cu nimic textele cheesy cu ce mancare buna aveti, yeah, romancele sunt asa frumoase, Bucharest I love you, you are great etc. Prefer sa-si faca treaba misto, i.e. Depeche Mode. E adevarat, it's a thoughtful detail sa zici una alta, dar nu e esential, imho...
4. E absolut firesc sa fi auzit mai multi oameni de Budapesta decat de Bucuresti. Oricine a calcat macar o data pe acolo stie despre ce vorbesc. Asa ca n-avem de ce sa ne simtim razbunati, ar trebui sa ne simtim stimulati sa facem si din orasul asta mizer unul memorabil.

Romania-i tara noastra, dulce pajiste albastra :D...

10 Comments:

At 11:48 PM, Blogger Ana said...

da, dar daca Bucurestiul ar arata ca Budapesta n-ar mai fi Bucuresti, nu?

in alta ordine de idei eu am devenit mult mai sensibila la faze d'astea de cand m-am stabilit in America - doar ca in cazul meu depinde si de cine scoate perlele.

una buna am auzit la un eveniment multi-national in orasul in care locuiesc . In cladirea principala Pitt are sali de clasa decorate in stilul si spiritul diferitelor grupuri etnice si natiuni ce au pasit pe taramuri Americane. Salile de clasa se numesc "natonality rooms" si o data pe an sunt deschise publicului larg. In fiecare sala e un ghid care se presupune ca poate raspunde la intrebari privitoare la istoria, cultura si traditia natiunii cu pricina.
Ma dusei si eu la eveniment anul trecut si ma intamplai in sala Iuguslava cand ghidul ne explica ca incaperea cu pricina reprezinta toate natiunile ce au alcatuit odata fosta Iugoslavie: Serbia, Bosni-Hertegovina, Macedonia, Croatia, Slovacia...
"ok, ok , dar Slovacii stiu ca li s-a mutat tara intre timp?"

 
At 11:49 PM, Blogger Ana said...

edit: "nationality rooms"

 
At 12:19 PM, Blogger runbaby said...

stiu ce zici, depinde, intr-adevar de context si de emitator :). eu m-am simtit oleaca iritata de reactiile de maxima fericire din categoria: "gata, i-am facut si noi (tara mica si prapadita) pe unguri". nu m-am dat niciodata in vant dupa genul asta de complexe, I guess...

si da, daca Bucurestiul ar arata si ar avea atmosfera macar pe jumatate ca Budapesta, as sari eu pe scena si i-as strange de gat cu mana mea cand ar comite-o :))

 
At 3:47 AM, Blogger Ana said...

Inteleg :).
27 de ani de crescut, trait si muncit in Bucuresti -cand m-am intors de la Budapesta m-am gandit "DE ce nu pot si ai nostri sa vopseasca fatadele macar, pentru turisti?"(Prietenul meu budapestean ma asigurase ca se vopsesc/renoveaza numai fatadele pentru turisti, interiorul depinzand de propietar poate reprezenta un soc pentru vizitator)
Acum zambesc, amuzata.

Si sunt de acord ca ar trebui sa ne concentram pe capra noastra in loc sa ne bucuram ca tusi a vecinului si cine stie, poate, poate nu i-o gasi leac veterinarul.

Dar, pe de alta parte , or avea si potentialii mei crici dreptate -ca daca nu mananc salam local cu soia, mi-e usor sa vorbesc de aici de peste ocean...

 
At 2:04 AM, Blogger Indelible Bonobo said...

da, ma, da-n buda e-un rau de fluviu care trece pesta

ei nu stie geografie, manca-ti-as

 
At 7:24 AM, Blogger simonacratel said...

Nu stiu, eu am ajuns sa cred c-o fac intentionat ca sa intrige si scandalizeze, sa mai atraga atentia un pic, pentru ca prea o fac toti. Cum auzi de un concert pe undeva, cum auzi ca respectivul a incurcat orasele.

Ca doar n-or fi toti batuti in cap, nu?!

 
At 12:55 PM, Blogger OnionSoup said...

mai baga si tu un post, ceva, ca nu dai de la tine :d

 
At 2:31 PM, Blogger runbaby said...

is cam amara / dezabuzata...

incerc :)!

 
At 3:05 PM, Blogger Unknown said...

Atunci cand dai un ban, te astepti la ceva de calitate. Daca nu stie unde se afla (lucru scuzabil asa cum spui si tu), atunci sa se abtina de la salutari dintr-astea.

 
At 3:08 PM, Blogger runbaby said...

@cristian

in doi ani de blogging, asta e postul pe care mi-l asum cel mai putin :). l-am scris intr-un moment prost, n-am reusit sa transmit ce voiam (era, oricum, incalcit) si il simt ca fiind foarte putin reprezentativ pentru cum gandesc si sunt eu in genere.

si, da, ai dreptate :).

 

Post a Comment

<< Home