omuleti

Tuesday, January 30, 2007

Povesti politice corect de trezit adultii

Nene, am trait s-o vad si pe-asta. De cativa ani de zile ma uit chioras la oamenii care se dau cu fundul de pamant (in Romania, n.b.) ca nebunia cu corectitudinea politica a depasit orice limite, ca se merge prea departe, ca de ce nu mai ai voie sa fii rasist si sovin (de-aia!), ca o fi, ca o pati. Sunt perfect de-acord ca pe alte meleaguri isteria CP (mai lipsea un T la mijloc :)) e dusa pe culmi nebanuite si infricosatoare de progres, dar aici, pe piciorul de plai bagat in gura raiului, let's get real, inca mai avem nevoie sa invatam cum sade treaba cu CP (fara T la mijloc!). Cam asa ziceam eu (cu nuantele de rigoare) pana azi, cand, uitandu-ma pe un anunt de recrutare postat pe site-ul British Council Romania, mi se facu parul maciuca.

Formularul, o capodopera de birocratie, clocit cu siguranta pe bani grei de ceva firma de consultanta in HR si alte pretiozitati similare, vrea sa afle asa de la catindat (la sectiunea de date personale):

Originea etnica (come again?! - n.m.)
Afilierea religioasa (is this a joke? - n.m.)
Orientarea sexuala (I cannot fuckin' believe this - n.m.)

si alte banalitati gen nume, locul si data nasterii, u know, the usual shit

Zice asa pe formular (citez):

"We aim to ensure that no job applicant or employee receives less favourable treatment on the basis of gender including transgender, marital status or civil partnership, sexual identity, religion and belief, political opinion, race, colour, nationality or ethnic origin, work pattern, age, disability or HIV/AIDS status, socio-economic background, spent convictions, trade union activity or membership, on the basis of having or not having dependants, or any other irrelevant grounds.

We monitor all stages of our recruitment and selection process to ensure there is no potential for unjustified discrimination on irrelevant grounds. Our monitoring data is externally analysed each year, and recommendations are published and acted upon.

We welcome applications from all sections of the community as we believe that a diverse workforce gives added depth to our work. Please answer the questions below, which will not be seen by those involved in making the selection decision and will help us ensure there is no hidden bias within our recruitment process.
"

Mi se pare ridicol si trist ca in numele respectarii unor principii absolut sanatoase de nediscriminare sa ajungi sa soliciti asemenea date. E aberant, e intrusive, e fuckin' rude, man! Chiar daca nu le vad cei care fac selectia, chiar daca sunt doar pentru analiza ta externa ca sa vezi ca n-ai discriminat. Si cand descoperi ca 90% din musulmanii negri homosexuali care au aplicat la tine n-au ajuns pe post, ce faci? Dai o directiva ca au prioritate la angajare? Faci un program de burse pentru ei? Rescrii (Doamne ajuta) formularul?

Sad shit, man. Drumul spre iad e pavat cu intentii bune...


Later edit (6 februarie): au scos formularul acum doua zile, deci la link-ul de mai sus se va gasi un formular fara acele rubrici despre care am scris eu. Anticipand aceasta miscare, l-am salvat pe cel initial si, daca vrea cineva sa se cruceasca, lasati un mail la comentarii si il trimit.

4 Comments:

At 12:25 PM, Blogger Sahara Penguin said...

Ca sa vezi in ce hal s-a ajuns... Zilele trecute am facut o chestie de afisat undeva, in fine, nu conteaza unde, care lua la misto duduile supra-parfumate. Ca tot omu', o expun opiniilor celor din jur. Una din reactii (un mamaism incredibil din cauza caruia inca nu mi-am revenit total) :"da, azi faci misto de o biata femeie ca s-a dat cu prea mult parfum, maine o sa te iei de cineva ca are alta culoare a pielii decat tine...". PEOPLEEEE! YOU'RE NO FUN!!!!

 
At 1:06 AM, Blogger Sahara Penguin said...

De ce nu figureaza commentul meu dinainte la commenturi?? :(((

 
At 12:54 PM, Blogger runbaby said...

no idea, si pe mine m-a derutat chestiunea... oameni rai...:(.,, eu l-am vazut si m-am bucurat, sa stii :). vreau sa vad si eu afisul cu duduile supra parfumate, tocmai ce m-a agresat una in lift ;).

 
At 3:21 AM, Blogger Sahara Penguin said...

Sa zicem ca daca mergi cu metroul pe linia M2 o sa le vezi in curand :D

 

Post a Comment

<< Home