omuleti

Saturday, May 05, 2007

confesiune meschina

Pentru ca:

- m-au trezit (si) azi la 6 dimineata ascultand manele la volum maxim din masina parcata in fata geamului meu
- aproape toate infractiunile a caror tinta am fost i-au avut autori
- toate lucrurile urate pe care le aud strigate pe strada, la adresa mea sau a altora, sunt strigate de ei
- pentru rusinea pe care am incercat-o in TOATE orasele europene in care am fost vreodata vazand macar cativa cersind in centru
- pentru ca nu platesc utilitati, dar fac revolutie cand li se taie
- pentru ca au plecat lasand o gaura in acoperisul casei in care locuiesc, fara sa il repare, asa cum se angajasera ca o fac (si primisera banii aferenti)
- pentru ca nu cunosc decat unul ok si nu, imi pare rau, nu e suficient
- pentru ca ii percep asociati mai mult decat pe orice alt grup cu statul degeaba, furtul, minciuna, inselatoria, zgomotul si mizeria
- pentru ca refuza / ignora cam toate mainile intinse

Eu, o persoana care:

- lucreaza in sectorul ONG de 10 ani si colaboreaza de vreo 7 cu organizatii de drepturile omului
- detesta rasismul si faptul ca scrie acest post
- si-a facut lucrarea de diploma pe tema minoritati in mass media, ca sa combata, printre altele, cliseele in prezentarea lor
- a contribuit la rapoarte care demontau astfel de clisee si care propuneau solutii din carti pentru integrarea minoritatilor
- se infurie cumplit cand aude de cazuri de discriminare, plange la filmele de profil, a pierdut multe nopti explicand ce inseamna affirmative action, politici de reinsertie sociala sau logica acordarii unor locuri fara concurs in forme de invatamant mediu si superior in detrimentul majoritatii
- a iesit la marsul pro minoritati organizat la Bucuresti in noiembrie si a mers in rand cu cei de la Romani Criss

Ei bine, eu:

Am o problema cu tiganii. Da, stiu cum suna. Nu-mi vine sa cred ca scriu asta. E o infrangere uriasa pentru mine. Triumful frustrarii (realitatii?) asupra ratiunii. So sorry, I did try.

:(.

23 Comments:

At 11:01 AM, Anonymous Anonymous said...

esti a doua persoana toleranta si deschisa care ma surprinde cu asa o confesiune. cred ca ramân cam singura pe baricade :)
mi s-a spus si de ce : " tu nu ai de-a face cu ei ".
probabil ca de la distanta sunt foarte usor de tolerat si de inteles, asa ca nu fi prea severa cu tine

 
At 11:52 AM, Blogger runbaby said...

crede-ma, nici mie nu-mi vine sa cred ca o fac. sau ca o simt cu adevarat. am scris ce-am scris la 7 dimineata, sub imperiul furiei unei treziri stupide si excesiv de matinale si am fost si eu mirata sa vad cum se umple lista cu motive...

eu am toata toleranta, simpatia si deschiderea pentru problema rasiala din SUA, desi admit ca acolo au luat-o deja razna cu corectitudinea politica si faceam mereu paralela cu ce e aici... dar se pare ca nu mai functioneaza. in acest caz, eu sunt la distanta :).

pot sa-ti spun ca-mi fac in continuare procese de constiinta legate de ceea ce am simtit si am scris, e un conflict foarte puternic in mine intre toate fundamentele teoretice, credintele si valorile mele si furia asta coplesitoare vizavi de ei...vezi numai cat ma justific si explic pe tema asta.

vreau sa cred ca voi putea si de acum inainte sa nu generalizez, sa discern in ura prosteasca a majoritatii exagerarile, sa fiu buna si corecta si deschisa si nu doar o alta persoana rasista cu ceva mai multa educatie...

 
At 9:26 PM, Blogger The Dude said...

Toate premisele din lista "pentru ca" sunt, daca nu usor de combatut, cel putin puerile. In afara de asta, faci niste generalizari pe care nu ma asteptam sa le vad, mai ales daca zici ca ai lucrat in domeniu (ex.: "toate lucrurile urate pe care le aud strigate pe strada, la adresa mea sau a altora, sunt strigate de ei") Trebuia sa depasesti stadiul de "imperiu al furiei unei treziri stupide si excesiv de matinale", sa-ti iei micul dejun, sa tragi aer in piept si sa devii mai cerebrala :)

Poti sa repari postul scriind si o contra-lista. O sa vezi ca motivele de acolo or sa fie mai putin copilaroase.

 
At 9:28 PM, Blogger The Dude said...

P.S.: Ura e la indemana oricui.

 
At 3:19 AM, Anonymous Anonymous said...

for the dude...

man... i know her... daca a ajuns aici, da-i credit, ca stie despre ce vorbeste. in rest, lasa-ne! trage aer in piept, pana iti vine criza de hiperventilatie. si... enjoy the healthy - din toate pdv - environment pe care ti-l ofera romania. pofta buna!

ps: ah, sa nu uit... dude, grow up! si nu te obosi sa-mi replici. merci! ;)

 
At 3:31 AM, Blogger runbaby said...

@the dude

stiu, ai dreptate, sunt generalizari, se poate face contra-lista, imi pare atat de rau cum nu-ti poti imagina ca am ajuns sa am nevoie sa scriu asa ceva...:(...sper sa fi fost doar imperiu de moment; am vrut sa sterg postul asta si apoi m-am gandit ca n-ar fi cinstit...incerc foarte tare sa nu generalizez....

 
At 8:23 AM, Anonymous Anonymous said...

4 the dude, 2 :)
este ca esti si tu departe de ei ? din pura curiozitate intreb
4 runbaby:
nu sterge postul, e unul dintre cele mai interesante lucruri pe care le-am citit intr-un blog in ultima vreme

 
At 2:26 PM, Blogger The Dude said...

@runbaby

Dupa cum zicea un mare mustacios:

"Depasirea afectelor? - Nu, daca aceasta inseamna slabiciunea si anihilarea lor. Ci a le pune in serviciul propriu: in acest scop s-ar putea ca ele sa trebuiasca a fi indelung tiranizate. In cele din urma li se va redarui o libertate plina de incredere: ele ne iubesc aidoma servitorilor buni si merg bucuros acolo unde le indreapta binele nostru".

So, poti sa-ti canalizezi ura catre societatea care i-a facut sa fie asa. I-a facut sclavi, i-a marginalizat, i-a uitat pe la periferiile oraselor, nu le-a dat niciodata o sansa reala. Pana si ONG-urile n-au reusit decat sa faca o discriminare pozitiva, care mai rau face, dandu-le motive sa pozeze in victime (in felu' asta hranindu-le dispretul fata de romani).

Pana una-alta, toate calitatile pe care le uram la tigani sunt in buna masura si in restul romanilor. Urasti lenea lor asa de mult? Asta e pentru ca lenea o recunosti si in tine. Ii urasti pentru ca fura? Asta e din cauza ca si tu ti-ai dori sa furi, pentru ca e mai usor decat sa muncesti. Singura diferenta intre noi si ei e ca lor nu le e rusine sa isi etaleze defectele. Noi le defulam, nu le etalam.

 
At 2:47 PM, Blogger runbaby said...

dude, lenea mi-o recunosc :), dar asta cu mi-as fi dorit sa fur ca sa nu muncesc ii cam trasa de par...

e greu sa repari un trecut profund nedrept, sunt de acord cu tine. am facut multe lucruri la nivel personal in acest sens, stiu ca nu am facut tot ce se putea, inclusiv la partea de intelegere totala, dar, dupa cum vezi, continuu sa incerc.

ce-am scris eu ieri nu ii scotea pe romani (sau pe oricare altii) mai buni, nu ma scotea nici pe mine mai buna; e cu atat mai rusinos ca nu m-am putut stapani...

te rog, nu mai folosi cuvantul ura, nu-s fizic capabila de asa ceva si nu era vorba despre asta; a fost o izbucnire de moment pentru care imi pare foarte rau si pe care nu mi-o iert, so no need for extra bullets, ok :)?

 
At 3:14 PM, Blogger The Dude said...

Aaight :)

(Stiu, e cam trasa de par cum am formulat-o eu. Cum trebuia formulata: ei isi ating scopurile fara sa treaca prin pasi intermediari, ceea ce provoaca la noi o invidie neimpartasita, inhibata. Vor bani? Ii IAU. Vor copii? Ii FAC, si dupa aia se gandesc cum ii cresc. Vor sa se distreze? Doua cuvinte: ACUM si AICI. Eu cred ca ei au viata veritabila. Daca am putea sa extragem principiile lor de viata si sa le combinam cu civilizatia, cred ca Romania ar fi cu totu' altfel.

A, si mai simteam nevoia de o completare. Lenea lor nu e DELOC asemanatoare cu a noastra. Lenea noastra e in sens de "procrastination" (pentru asta chiar nu e cuvant in romana - Wiki it :)). E o lene care e insotita de vinovatie, resentiment, sentiment de neimplinire. Lenea lor nu da socoteala la nimic! E o lene sincera, care chiar odihneste :)

 
At 2:09 PM, Anonymous Anonymous said...

F CURAJOS ce ai scris aici, runbaby - toata admiratia! Este vesnica gilceava a realitatii cu surioara ei cosmetizata: cei (corectii-politic) care vor sa ne convinga ca am putea trai in cea mai buna dintre lumile posibile, DACA am renunta la " prejudecati" (si acel 'the dude' e un exemplu perfect!) si cei care se impiedica de realitate la tot pasul, neputind s-o ignore de dragul generalitatilor pioase... Cum adica argumentele lui runbaby sint 'puerile'?? Si ce 'contraexemple' sa aduci? Alea NU sint 'contraexemple' - sint ACCIDENTE! La unu-doi romi cu care NIMENI nu are ceva (pt ca isi vad de treaba, sint integrati & curati), sint una-doua mii care fac exact lucrurile descrise de runbaby (si inca, cifra e indulgenta!). Pina ce ei nu vor constientiza faptul ca au o probl de imagine si ca ar face bine sa faca ceva sa o schimbe (dar nu prin cosmetizari gen vocabular politic-corect!) iar noi nu constientizam ca invelirea cartofului fierbinte in zeci de fishii de tifon nu rezolva problema - the problem is here to stay!

 
At 3:20 PM, Anonymous Anonymous said...

dude, nu te supara, dar nu cred ca stii despre ce vorbesti!

spui ca ei vor bani si ii au? ca vor copii si ii fac? hai sa fim seriosi. baga un ochi prin puscarii, prin canale, prin cotloanele cele mai mizere de la noi si de pe aiurea si ai sa-i gasesti. marea majoritate sint amarati si cu prea putine sanse din start ca sa depaseasca aceasta conditie (subliniez, nu cred ca este in vreun fel vina lor si consider ca sintem responsabili, la nivel de societate, pentru ameliorarea situatiei, dar asta este deja o cu totul alta poveste).

in ce priveste copiii...daca iti imaginezi ca ii fac pt ca ii vor...no comment.

run, jos palaria pentru curajul de a recunoaste asa ceva in mod public, nu stiu cati ar putea sa o faca!

 
At 4:24 PM, Anonymous Anonymous said...

poate o portie de umor pe tema asta? intra pe www.getloaded.ro si cauta episoadele 1 si 2 din 'Solo', sper sa te simti putin razbunata ;)

 
At 8:40 PM, Blogger The Dude said...

re: moonbaby

Da, corect, ii gasim in cele mai mizere colturi ale societatii. Se hranesc cu resturile civilizatiei noastre, din mila noastra si din ce reusesc sa fure de la noi. Au sanse de integrare minime pentru ca sunt marginalizati. Sau sunt "ajutati" de ong-uri care ii obisnuiesc sa stea cu mana intinsa dupa donatii. Nu inteleg rostul frazei "dude, nu te supara, dar nu cred ca stii despre ce vorbesti". :) Nu trebuie sa fii acid(a).


re: Alex Leo

Incearca sa-ti ordonezi ideile pentru ca sa ti se poata intelege mesajul. In mare, observ ca preferi vocabularului politically-correct uzul cuvantului "problema". Nu sunt adeptul corectitudinii politice extreme, daca asta afirmi. Dar sunt impotriva folosirii sintagmei "problema [insert minority name here]". Istoric vorbind, a adus numai necazuri. De curiozitate, propune o solutie, ca sa imi dau seama cat de inspre dreapta sa ma uit la tine.

 
At 8:45 PM, Blogger The Dude said...

(Sper ca Alex Leo sa nu fi folosit nickname-ul intr-un mod ironic... in cazul asta imi cam dau seama de orientarea politica...)

 
At 10:47 PM, Anonymous Anonymous said...

Pt 'the dude': Ideile sint f ordonate (militaros de ordonate!), asa ca ma mir ca nu intelegi. Cit dspr dreapta - uita-te cit mai la dreapta reusesti sa tragi cu ochiul ;-P
PS 'Solutii'? Nu e treaba mea; eu sint doar critic. For all i care, i don't give a damn; dar recunosc o problema (ha!) bine pusa when i see one...

 
At 12:34 AM, Blogger The Dude said...

Punct.

 
At 8:29 AM, Anonymous Anonymous said...

Pt 'the dude': Tipic :-) Cind nu mai avem argumente o dam pe dispret...

 
At 6:37 PM, Anonymous Anonymous said...

dude, nu eram acida. pur si simplu emiteam parerea ca nu stii despre ce vorbesti cand spuneai ca problema noastra cu tiganii s-ar datora invidiei pe care o avem fata de ei pentru ca obtin ce-si doresc. dupa care argumentam de ce acest punct de vedere este fals.

daca ti-as raspunde pe acelasi ton, as spune: nu e nevoie sa recurgi la patetism :)

 
At 7:19 PM, Blogger Musculin said...

Sper ca "alex. leo serban" de pe blogul tau nu e a.l.s. din "Dilema".

 
At 7:24 PM, Blogger runbaby said...

@musculin

mai, nu stiu, am niste dubii, nu prea-l vad pe bloguri, basca de-astea de non-coolangii ca mine ;), dar presupun ca nu putem sti cu siguranta...

 
At 12:48 PM, Blogger The Dude said...

Un gay cu opinii de extrema dreapta? Ma cam indoiesc. Desi nazistii mi s-au parut intotdeauna niste gay nemarturisiti... :)

 
At 3:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Pt 'the dude', 'musculin' a.s.o: 'Extrema dreapta'?! Adica daca nu esti neaparat de stinga (ca orice intelectual care 'se respecta'), anti-Bush, anti-globalist & all that leftie crap, esti - dintr-odata - de 'EXTREMA dreapta'??? How... extreme! Si cit de maniheist. Si de simplist. Da, (sint mindru sa spun ca) sint de dreapta. Dar dreapta liberala, agnostica & rationalista - nu aceea conservatoare, mistica & traditionalista. Si nici nu ma definesc drept 'gay'! I'm just a libertine; yr pigeonholing of my sexual habits reeks of bigotry... :-((

 

Post a Comment

<< Home