omuleti

Wednesday, April 23, 2008

petite non-laudatio (de altii)

am fost fan dedicat parazitii as of early 2000. am facut abstractie de misoginismul, homofobia si rasismul care transpareau din versurile lor, alegand sa inchid urechea in directia aceea si s-o deschid in directia criticii sociale si politice si chestiilor "deep" pe care le strecurau in versuri. cu injuraturile n-am avut vreodata o problema, chiar mi se parea ca se potrivesc la marele fix in acel context.

la primul meu sziget, in 2002, parazitii au cantat la wan2stage si am stat in primul rand, alaturi de baietasi cu sapca pe cap si lant la brau, care se uitau nedumeriti la mine fiindca stiam versurile mai bine ca ei.

mi-am rezolvat multe depresii ascultand "a sunat ceasul", "fara tine", "ai grija doar de numarul 1" "avort verbal", "dac-as fi presedinte", "sub influenta", "vicii" sau "daca pozele ar vorbi". si multe altele, le exemplific doar pe cele care mi-au vorbit mie in mod special.

am respectat intotdeauna sinceritatea transanta cu care se exprimau in public si am ras de putine ori in viata mea asa cum am ras cand au fost invitati de andreea raicu sa comenteze impreuna prima editie de big brother sau cand am auzit parodia lor dupa o melodie andre (emotii).

de cativa ani nu i-am mai ascultat, asa, cumva pe nesimtite. nu mai intrau, desi stilul meu de viata si opiniile mele au suferit variatii nesemnificative (sau irelevante din perspectiva relatiei cu muzica lor) din perioada cand ii consideram "foarte tari, frate".

ultimele lor piese ma ingretoseaza de-a dreptul. sunt mai (gratuit) agresive decat oricare altele si spun fix acelasi lucru ca acum 10 ani. parazitii imi par incremeniti intr-un proiect care si-a pierdut orice urma de zvac sau de sens. cartier, baietii, 20 de beri si 20 de femei de 20 de ani si, most importantly, noi nu suntem ciori sau poponari.

e obositor si repetitiv. si trist sa imbatranesti asa, autosuficient, cramponat de acelasi etern discurs, fara sa vezi ca lucrurile in jur se schimba. mi-a parut bine, ca sa zic asa si, in acelasi timp, imi pare rau.

10 Comments:

At 3:06 PM, Blogger Croaziera Jurnalul National said...

adica ii acuzi ca au ramas la fel? ca ei sunt de vina ca tu vrei altceva?

 
At 3:10 PM, Blogger runbaby said...

nu-i acuz de nimic, cel mult de faptul ca in loc sa lase la o parte discursul rasist sau homofob par sa si-l fi acutizat.

imi par cumva invechiti, fara nimic relevant de transmis, constienti de asta si mai agresivi din acest motiv.

poate e doar la mine problema :).

 
At 3:16 PM, Blogger moonbaby said...

daca la tine e o problema,atunci e si la mine. bajetii au inceput sa sune ca o placa zgariata. cam ca-n bancu ala cu ,,copii, vreti sa va spun o poveste? da, vrem. copii, vreti sa va spun o poveste? da, vrem. copii, vreti sa va spun o poveste? da, vrem. si-tot-asa-si-tot asa..."

 
At 3:22 PM, Blogger runbaby said...

@moonbaby: da, vrem :P. glad to hear you agree.

@sprancenatul

revin, m-am mai gandit. n-as formula-o ca acuza, as formula-o ca repros. le reprosez ca n-au folosit capitalul social si de imagine de care dispun ca sa atace teme mai grave si mai critice decat cele pe care le ridica ei in ultimele piese. asteptam sa-i aud vorbind despre inertie, imbecilizare in masa, poluare, incalzire globala, a trai cu responsabilitate etc. after all, I guess I am a disappointed (ex) fan, deci am dreptul la o opinie, nu?

 
At 3:28 PM, Blogger Prapastiosul said...

Eu am inceput sa ma gandesc mai serios la baietii astia cand au iesit cu "Mesaj pentru Europa". Stop, baietii nu mai baga rime sociale, ci se baga pe trenduri sociale. A prins bine. Era imnul unei natiuni lezate in orgoliu.Italienii ne urau. Ura, si noi ii uram pe ei. Cred ca Parazitii au facut atunci marketing.N-am vazut sclipirea.

Iar ultima lor creatie, "20", is so BUG Mafia...

 
At 12:34 AM, Blogger eusebio said...

parazitii s-au dus de mult. that's what happens cand nu canti ceea ce ganesti, but what u think ca o sa loveasca masele (mesaje sociale etc.) parazitii au fost tari pana au plecat de la rebel music, adica de la gianini munteanu, their ex-manager, omul care tragea de fapt sforile si le spunea: uite ba, trebuie sa cantati despre asta, asta, asta, tara are aceste issues, facem in felul cutare. se pare ca omul se pricepea chiar foarte bine.
ps. i like cand bagi chestii in engleza in between :)

 
At 4:10 PM, Blogger Croaziera Jurnalul National said...

revin si eu. e drept si legitim sa doresti o tematica mai matura, sa zicem.
dar e doar o trupa de hip-hop, nu fuckin' bob fuckin' dylan. incalzire globala? nu cred ca-i intereseaza, nici pe ei, nici pe majoritatea publicului lor. mai degraba cred c-ar canta despre racirea globala din apartamentele debransate din giulesti

 
At 12:13 PM, Blogger runbaby said...

fair point :). dar da-mi voie sa regret macar tineretea care ma facea mai intelegatoare vizavi de limitele lor :))...

 
At 10:53 PM, Anonymous Anonymous said...

Buna!!! Imi place prima parte la ce spui tu aici de baietii... si ma bucur ca au ramas la fel, transmit acelasi measj dur si bun pentru a trezi mintiile unora luminate cu lanterna.. daca vrei sa mai discutam despre asta mailul meu emanueln200816@yahoo.com

 
At 10:17 AM, Blogger runbaby said...

@emanuel

ai ascultat vreodata veritasaga? eu zic sa incerci. tot mesaj, doar mai destept si subtil versul.

 

Post a Comment

<< Home