Probabil una dintre cele 5 reclame romanesti (daca or fi fost macar cinci) pe care le respect in totalitate. Il invidiez sincer pe cetateanul care a proiectat-o si ii urez un calduros tineototasa.
mai, eu ma mir totusi cum nu ai niciun puseu de feminism la aceasta reclamusa, ca domnisoara moderna ce te afli. comedie ieftina gender-biased deghizata. doua nivele mai jos, putea sa fie si reclama cu blondele de la cosmote.
alexedi, ma bucura extraordinar de tare comentariul tau. sa-ti zic :). I love feminism, majoritatea chestiilor le analizez (si) prin aceasta prisma. in cazul dat, n-am simtit nevoia. feminismul inseamna sa pui toata informatia si instrumentele la dispozitie si sa faci tot ce sta in puterea ta ca ele sa fie corect intelese si folosite. nu serveste la nimic sa pretindem ca femei ca cele din reclama nu exista. nu sunt prezentate, slava Domnului, ca un model spre care sa aspiri, as opposed to say, sa dau primul exemplu care-mi vine in minte, Monica Columbeanu.
Mi-a placut foarte mult reclama asta fiindca surprinde o realitate lingvistica, in primul rand (ce sa-i faci, deformatie profesionala :) si pentru ca e foarte percutanta pentru grupul pe care il vizeaza.
citeam intr-un autor caruia ii pregatesc, de altfel, o recenzie extrem de critica :), ca feminismul a eliminat complet umorul dintre femei si barbati. pe alocuri si in cazuri izolate s-ar putea sa fie adevarat. cred ca unele lucruri trebuie vazute doar sau preponderent in cheie umoristica.
poate vezi tu ceva ce-mi scapa mie in reclama asta so I am looking forward to your argument :).
Eu am doua probleme cu reclama asta. Prima e ca "afacereza" pare sa fie ceva care ar fi util doar oamenilor de afaceri (care o stiu) si prostituatelor (care, vezi doamne, n-o stiu). Rezulta ca in Romania avem oameni de afaceri barbati si prostituate, iar de restul lumii The Money Channel nu e interesat :) Speaks volumes.
Apoi, apeleaza la niste clisee de doi lei: barbatii stiu si femeile nu stiu (si se mai fac si de ris), barbatii sint in a power position si femeile nu. Intr-o societate atit de puternic patriarhala ca cea romaneasca, folosirea cliseelor de genul asta nu face decit sa confirme niste atitudini si mentalitati, iar asta mi se pare pericolul cel mai mare.
O alternativa acceptabila si cred ca si mai utila canalului respectiv ar fi fost sa aleaga pt. reclama niste genuri de oameni care in viata lor de zi cu zi nu au neaparat treaba cu afacerile si sa arate ca "afacereza" e o chestie pe care e bine s-o stii indiferent ce faci.
simona, la o analiza incruntata nu mai ramane nimic din reclama asta :). nu cred ca si-au pus probleme atat de adanci, dupa cum nu cred nici ca au intentionat sa transmita mesaje atat de alb-negru (barbatii stiu, femeile nu). parerea mea este ca au mizat pe imensul potential umoristic al reclamei in speranta (care pare sa se confirme) ca ea va deveni viral si le va creste, in primul rand, vizibilitatea (fiind vorba despre un post mai mult decat de nisa).
presupun ca tine de dispozitia in care vizionezi, nu stiu. mie nu mi se pare o productie de reinforcement a patriarhatului, dar, totusi, repet, e in primul rand o gluma ce tine de limba. si o gluma, daca si la astea ne apucam sa aplicam grile de evaluare atat de stricte, incep sa ma tem ca individul pe care il criticam mai sus are oarescum dreptate.
Pai nu au intentionat sa transmita mesaje alb-negru. Cred ca ei reusesc sa transmita ce nu si-au propus :)). Cind creezi anunturi de orice fel (inclusiv publicitare) trebuie sa te gindesti la cum ar putea fi interpretate, ce altceva mai spun ele in afara de ce isi propun.
Daca faceau o gluma care tine de limba fara cliseele astea cred ca iesea mai bine. Nu stiu, sa fi avut un student la arte sau pe altcineva paralel cu afacerile si pun pariu ca era o sursa de umor savuros.
Nu stiu, mie tot ce reinforce patriarhatul in Romania, indiferent ca-si propune sau nu, gives me the creeps...
m-a amuzat foarte tare reclama asta, dar trebuie sa recunosc ca past primul impuls, sunt foarte aproape de parerea simonei. ca sa desfiinteze posibilele interpretari, ar fi cel mai cool sa fie doar inceputul unei mici serii de reclame (asa ca la "for everything else there's mastercard") si una/unele sa fie si cu fetele in the know-how si baietii nu...
'Oi fi io tampita, da' nu vad nimic nedrept in reclama asta. Fetele acelea chiar sunt niste prostituate, si nu niste biete fete nevinovate luate peste picior.
Iar ele sunt "profanele" de acolo. Nu le foloseste deloc afacereza, pe care de fapt NU O VORBESC. De acolo si confuzia, si comicul de situatie/limbaj.
Mi se pare amuzanta. Iar daca puneam acolo un barbat care vorbea cu o femeie, atunci toata faza cu prostituata ar fi fost complet deplasata. Ce sa mai vorbesc de 2 femei - afaceriste, si 2 gigollo prosti. Sigur, s-ar fi putut si asa, dar ar fi fost mai mult decat trasa de par - pentru ca ma intrebi cati gigollo d-astia vezi pe centura. Locul de provenienta al domnisoarelor...
Bai oameni buni, chiar nu mai sunteti in stare sa priviti ceva si sa radeti pentru ca e amuzant?
Revin: recomand o lectura care mie mi s-a parut geniala - James Finn Garner - Povesti corecte politic de adormit copiii. Cred ca multe lucruri devin mai nuantate dupa acea lectura :).
Some people are so fucking uptight they don't know how to take a joke. It's not a bloody "women are dumb vs. men are gods" nor a "'good of das VATERland' vs. 'the little country of women who think' war". It's a commercial about 2 whores(oldest business around) who didn't speak business. Get the bloody stick out of your crack, please.
Din ciclul "viaţa bate filmul", la un interviu: intervievatorul intreaba: Do you speak English? intervievatul (arătând în aer între arătător şi degetul mare un spatiu de 2-3 cm) raspunde: People!
P.S.: intervievatorul era o ea, intervievatorul un el P.P.S.: faza este reală
23 Comments:
suntem mai multi
e graaaaaava rau.
"Pe la spate fata!" That reminds me of one of my classmates(girl) who didn't know what "labie" meant. It takes all kinds of people...
mai, eu ma mir totusi cum nu ai niciun puseu de feminism la aceasta reclamusa, ca domnisoara moderna ce te afli.
comedie ieftina gender-biased deghizata. doua nivele mai jos, putea sa fie si reclama cu blondele de la cosmote.
pardon, spun prostii: nu e deghizata deloc :))
alexedi, ma bucura extraordinar de tare comentariul tau. sa-ti zic :). I love feminism, majoritatea chestiilor le analizez (si) prin aceasta prisma. in cazul dat, n-am simtit nevoia. feminismul inseamna sa pui toata informatia si instrumentele la dispozitie si sa faci tot ce sta in puterea ta ca ele sa fie corect intelese si folosite. nu serveste la nimic sa pretindem ca femei ca cele din reclama nu exista. nu sunt prezentate, slava Domnului, ca un model spre care sa aspiri, as opposed to say, sa dau primul exemplu care-mi vine in minte, Monica Columbeanu.
Mi-a placut foarte mult reclama asta fiindca surprinde o realitate lingvistica, in primul rand (ce sa-i faci, deformatie profesionala :) si pentru ca e foarte percutanta pentru grupul pe care il vizeaza.
citeam intr-un autor caruia ii pregatesc, de altfel, o recenzie extrem de critica :), ca feminismul a eliminat complet umorul dintre femei si barbati. pe alocuri si in cazuri izolate s-ar putea sa fie adevarat. cred ca unele lucruri trebuie vazute doar sau preponderent in cheie umoristica.
poate vezi tu ceva ce-mi scapa mie in reclama asta so I am looking forward to your argument :).
Eu am doua probleme cu reclama asta. Prima e ca "afacereza" pare sa fie ceva care ar fi util doar oamenilor de afaceri (care o stiu) si prostituatelor (care, vezi doamne, n-o stiu). Rezulta ca in Romania avem oameni de afaceri barbati si prostituate, iar de restul lumii The Money Channel nu e interesat :) Speaks volumes.
Apoi, apeleaza la niste clisee de doi lei: barbatii stiu si femeile nu stiu (si se mai fac si de ris), barbatii sint in a power position si femeile nu. Intr-o societate atit de puternic patriarhala ca cea romaneasca, folosirea cliseelor de genul asta nu face decit sa confirme niste atitudini si mentalitati, iar asta mi se pare pericolul cel mai mare.
O alternativa acceptabila si cred ca si mai utila canalului respectiv ar fi fost sa aleaga pt. reclama niste genuri de oameni care in viata lor de zi cu zi nu au neaparat treaba cu afacerile si sa arate ca "afacereza" e o chestie pe care e bine s-o stii indiferent ce faci.
My 2 cents.
simona, la o analiza incruntata nu mai ramane nimic din reclama asta :). nu cred ca si-au pus probleme atat de adanci, dupa cum nu cred nici ca au intentionat sa transmita mesaje atat de alb-negru (barbatii stiu, femeile nu). parerea mea este ca au mizat pe imensul potential umoristic al reclamei in speranta (care pare sa se confirme) ca ea va deveni viral si le va creste, in primul rand, vizibilitatea (fiind vorba despre un post mai mult decat de nisa).
presupun ca tine de dispozitia in care vizionezi, nu stiu. mie nu mi se pare o productie de reinforcement a patriarhatului, dar, totusi, repet, e in primul rand o gluma ce tine de limba. si o gluma, daca si la astea ne apucam sa aplicam grile de evaluare atat de stricte, incep sa ma tem ca individul pe care il criticam mai sus are oarescum dreptate.
my other 2 cents :).
Pai nu au intentionat sa transmita mesaje alb-negru. Cred ca ei reusesc sa transmita ce nu si-au propus :)). Cind creezi anunturi de orice fel (inclusiv publicitare) trebuie sa te gindesti la cum ar putea fi interpretate, ce altceva mai spun ele in afara de ce isi propun.
Daca faceau o gluma care tine de limba fara cliseele astea cred ca iesea mai bine. Nu stiu, sa fi avut un student la arte sau pe altcineva paralel cu afacerile si pun pariu ca era o sursa de umor savuros.
Nu stiu, mie tot ce reinforce patriarhatul in Romania, indiferent ca-si propune sau nu, gives me the creeps...
hm. scandal :) pararea mea e ca e pur si simplu un spot facut de persoane de sex masculin. bine ashea baietii! :D
m-a amuzat foarte tare reclama asta, dar trebuie sa recunosc ca past primul impuls, sunt foarte aproape de parerea simonei. ca sa desfiinteze posibilele interpretari, ar fi cel mai cool sa fie doar inceputul unei mici serii de reclame (asa ca la "for everything else there's mastercard") si una/unele sa fie si cu fetele in the know-how si baietii nu...
reclama asta nu stii daca te face sa razi sau sa plangi.
bai, deja incep sa ma simt serios vinovata ca am pus asta pe blog si am mai si ridicat-o in slavi :).
ma tem ca eu continuu sa o vad cu un ochi ingaduitor-amuzat. sper sa nu fie teribil de grav...
poate am doar gusturi indoielnice, dar ideologia e, in principiu, buna. sper :).
'Oi fi io tampita, da' nu vad nimic nedrept in reclama asta. Fetele acelea chiar sunt niste prostituate, si nu niste biete fete nevinovate luate peste picior.
Iar ele sunt "profanele" de acolo. Nu le foloseste deloc afacereza, pe care de fapt NU O VORBESC. De acolo si confuzia, si comicul de situatie/limbaj.
Mi se pare amuzanta. Iar daca puneam acolo un barbat care vorbea cu o femeie, atunci toata faza cu prostituata ar fi fost complet deplasata. Ce sa mai vorbesc de 2 femei - afaceriste, si 2 gigollo prosti. Sigur, s-ar fi putut si asa, dar ar fi fost mai mult decat trasa de par - pentru ca ma intrebi cati gigollo d-astia vezi pe centura. Locul de provenienta al domnisoarelor...
Bai oameni buni, chiar nu mai sunteti in stare sa priviti ceva si sa radeti pentru ca e amuzant?
Revin: recomand o lectura care mie mi s-a parut geniala - James Finn Garner - Povesti corecte politic de adormit copiii. Cred ca multe lucruri devin mai nuantate dupa acea lectura :).
din punctul meu de vedere, feedback ok :d
Some people are so fucking uptight they don't know how to take a joke. It's not a bloody "women are dumb vs. men are gods" nor a "'good of das VATERland' vs. 'the little country of women who think' war". It's a commercial about 2 whores(oldest business around) who didn't speak business. Get the bloody stick out of your crack, please.
damn wrong account. Oricum, runbaby, nu-i nevoie sa te simti vinovata. The commercial rocks.
Acum mi-am dat seama de ce m-am zburlit asa. Suna a comentariu de "client". Brr...
Din ciclul "viaţa bate filmul", la un interviu:
intervievatorul intreaba: Do you speak English?
intervievatul (arătând în aer între arătător şi degetul mare un spatiu de 2-3 cm) raspunde: People!
P.S.: intervievatorul era o ea, intervievatorul un el P.P.S.: faza este reală
ma, cu tot regretul, nu o prind, ce-a inteles intervievatul ca-l intreaba? (stiu, stric tot farmecul, da' nu-mi pica fisa)
baiatu' a vrut sa zica "a little" (aia arata el cu mana).
people :))))! I am people tired tonight :)). Got it. Merci, e buna!
Post a Comment
<< Home