omuleti

Tuesday, November 17, 2009

unde-ai fost si ce-ai facut...

Da, dimineata mi le torn degeaba intr-un pahar cu apa (caution, future potential commenters, e o referinta non-profunda si non-intelectuala dintr-un cantec de hiphop), doar ca din cand in cand mai dau un mic raport. Donc, pe scurt, ce peripluri culturale am avut prin Benelux si cum le-am perceput:

1. Parov Stelar & Band, octombrie, Leuven. Loved every second of it, loved the lead singer, loved the music, loved the audience (Leuven e oras studentesc si au un public "romanesc" - adica alert si in contact cu artistul, mai mare dragul), loved the after party, looooveeeed it! Am scos poi-urile la un moment dat si au fost asa de simpatici copiii din jur, asa chef de joaca, pofta de vorba si interactiune zambitoare aveau ca mi-a ramas o bucatica din suflet in club cu ei :).

2. Random clubbing, random Saturday night, Luxemburg. Tati, avem noi (la Roumanie, c'est à dire) multe pete, dar si-o mare calitate: cluburi decente. Cluburi in care s-a auzit de muzici recente, sonorizare, lumini, unde se pun vizualuri meseriase, unde lumea e pe vibe si se imbraca misto. Aia cu inchisul la 2 noaptea nici n-o mai spun, pentru ca pe mine nu avea cum sa ma prinda 2 noaptea intr-un lant de localuri grupate toate intr-un perimetru de 1 km si care transmiteau un feeling nemijlocit de Costinesti/Tineretului/1998 sau pe-acolo. Trist. Ma intrebam ce ar fi zis aia care pareau mai conaisseuri pe acolo daca ar fi ajuns, intamplator, in timpul saptamanii, la Baraka intr-o seara de iulie. Probabil si-ar fi plantat cortul si nu s-ar mai fi dat dusi pana la Craciun :).

3. Massive Attack, octombrie, Esch sur Alzette. Mda, ce sa zic, nu m-am omorat. Martina Topley-Bird a ucis deschiderea asa cum ucizi o pasare cantatoare, dupa care ei pareau cam "la contract". Evident ca nu m-au atins deloc ecranele cu mesaje militante in luxemburgheza (da, chiar e o limba si chiar e vorbita :) si, per ansamblu, mi s-a parut mult mai misto ce s-a intamplat la Bucuresti (adica acelasi concert, dar mai cu suflet). M-am enervat ca au fumat toti francezii in sala, desi era interzis, si nici macar jointuri, decat tigari, like wtf... S-au aprins si alea, dar pe final, a fost greu pana s-a riscat primul...:). Mda.

4. Lulu, piesa jucata de teatrul din Sibiu, regia lui Purcarete, noiembrie, Esch sur Alzette. Of. Cu ce drag m-am dus. Topaiam de-a dreptul. Teatrul din Sibiu, rispect, i-am vazut cu Othello regizat de Andrii Zholdak (I love you, you are my theater hero!), Purcarete, n'est-ce pas?, piesa in limba romana, toate premisele sa fie bine. Si, normal, ca Murphy n-a trait degeaba, n-a fost, fir-ar sa fie! Urlete, nuditate stridenta si nenecesara, burti (a durat aproape 4 ore si se putea termina lejer dupa 2), tema perimata (femeile sunt curve, viata la fel, cam asta ar fi rezumatul), sentiment general de "ce naiba' n-am stat eu acasa?". Of.

Am ratat asa: Archive & Diana Krall (nu m-am mobilizat la timp cu biletele), Bat for Lashes (depresie, frig, n-am mai iesit, I know, shame on me!) si ceva festivaluri locale la care mi-a fost lene sa ma duc. Vanez aprig Filarmonica locala, ma gandesc sa dau o sansa orasului Trier in terms of clubbing si mai vreau la petreceri in Leuven. Et vous, ça va bien?

Later edit: just to be on the safe side, acum ca am vizitatori noi si mai curand circumspecti vizavi de capacitatea mea de a scrie/gandi articulat: "decat tigari" era o ironie...

7 Comments:

At 3:58 PM, Blogger sisiphe said...

Trier e un oras frumos :) Merita intr-adevar o vizita.

 
At 4:00 PM, Blogger runbaby said...

de vizitat l-am tot vizitat, ma intrebam daca o fi si ceva rost de petreceri faine pe acolo :)

 
At 6:11 PM, Blogger ionuţ said...

Cînd mai dai pe la Leuven transmite salutările mele fabricii Stella Artois:-)
Iar la vară vei fi la o aruncătură de băţ de Werchter.
Ah viaţă.

 
At 2:19 AM, Blogger day-dreamer said...

Parov Stelar... uf uf. Decât pentru asta te invidiez.

 
At 10:48 AM, Blogger runbaby said...

@ionut
s-a notat, transmit. nu ma gandisem inca la festivalurile de vara, but good point :). oricum, poti fii sigur de o chestie: clubbing & concerts wise, Romania kicks ass. Word!

@daydreamer
iti doresc decat un singur lucru: sa-i vezi in actiune asap :)

 
At 11:06 AM, Blogger brand new friend said...

BAHAHAHAA! decat surpriza

 
At 12:40 PM, Blogger runbaby said...

decat ce m-am speriat :)

 

Post a Comment

<< Home