omuleti

Saturday, June 19, 2010

Leapsa overdue

Ma streseaza lepsile (sper ca asta e pluralul corect, dar poate nu; later edit - nu, e lepsele) de sorginte intelectuala, pentru ca simt plutind asupra mea un imperativ de coolness pe care am impresia neabatuta ca il ratez. Dar am un respect prea mare pentru Xenu, desi sunt deja intimidata de raspunsurile ei, ca sa nu onorez leapsa. So there:

Cate carti ai citit pana acum in 2010?
Imi vine sa raspund 25, ma tem ca au fost vreo 10-15, de fapt. Jenant.

Câte cărți de ficțiune și câte de non-ficțiune?
Fictiune in proportie de 90%.

Care e proporția de scriitori bărbați vs. femei?
Barbati in proportie de 90%. (note to self: why?)

Care e cartea preferată citită până acum în 2010?
Fara doar si poate, Ploaia inainte sa cada, Jonathan Coe.

Care e cartea care ți-a plăcut cel mai puțin până acum în 2010?
Apa pentru elefanti, Sara Gruen

Ai început vreo carte și n-ai putut să o termini?
Plansul lui Nietzche, Irvin D. Yalom. Si nici nu inteleg de ce, ca imi dau seama ca e misto. Dar am abandonat-o de vreo 4 ori pana acum.

Care e cea mai veche carte citită?
Pfff. No clue, really. In sensul de cand a fost scrisa sau fizic cea mai veche pe care am tinut-o in mana? Daca se pun si recitiri la socoteala, as zice ca se incadreaza la ambele criterii Jeeves intra in actiune, P. G. Wodehouse, editia din 1971 de la Universul.

Dar cea mai nouă?
Superfreakonomics: Global Cooling, Patriotic Prostitutes, and Why Suicide Bombers Should Buy Life Insurance, Steven D. Levitt, Stephen J. Dubner (publicata in 2009)

Cel mai lung și cel mai scurt titlu?
Cel mai lung e asta de mai sus. Cel mai scurt: Cea care alina, Ana Gavalda

Cea mai lungă și cea mai scurtă carte?
Ultima din trilogia lui Stig Larsson, respectiv habar n-am. Cred ca una dintre nuvelele lui Sedaris, dar mi-e lene sa ma duc in casa sa imi amintesc exact cum se chema.

Câte cărți împrumutate și/sau de la bibliotecă?
Vreo doua imprumutate, parca. Biblioteci n-am mai frecventat de ceva timp.

Câte cărți citite sunt traduceri?
Some 50/50.

Care e cel mai citit autor anul acesta?
Philip Roth.

Ai recitit vreo carte?
Nu.

Care e personajul preferat din cărțile citite până acum în 2010?
Rosamond din Ploaia inainte sa cada.

Ce țări ai vizitat prin cărțile citite?
Nu stiu, nu cartografiez lectura in felul asta. Tarile livresti sunt spatii de dincolo de geografie pentru mine, nu mi se pare ca au vreo legatura cu entitatile administrative la care ne raportam in viata reala.

Ce carte nu ai fi citit dacă nu ți-ar fi fost recomandată?
Outliers, Malcolm Gladwell

Ce scriitori descoperiți în 2010 ai vrea să citești mai mult?
Imi plac tipii astia cu Superfreakonomics.

E vreo carte a cărei lectură îți pare rău că ai amânat-o?
The Consolations of Philosophy, Alain de Botton.

Mi se pare natural sa preia natural born reader :).

6 Comments:

At 4:30 PM, Blogger Irina said...

multumesc, am prestat.

 
At 7:05 PM, Blogger Xenu said...

sarumanusitele. si eu am aceeasi note to self in legatura cu scriitoresele

 
At 9:24 AM, Blogger Ether said...

Lepsele :).

 
At 1:15 PM, Blogger runbaby said...

@titi

mersi, am corectat. neamu' prost, ce sa zica? cepile, verzile, fetile, lepsile :))

 
At 9:25 AM, Blogger Unknown said...

Aa, ce ai citit de Philip Roth? Eu citesc acum Portonoy's complaint; e nebun omul, dar clar in a good way :)

 
At 3:15 PM, Blogger Copacean Constantin said...

eu am citit mai multe de data asta
hihi

 

Post a Comment

<< Home