omuleti

Thursday, July 26, 2007

Furious and sad

Sunt genul de om care la un moment dat a decis ca nu mai poate prelua intreaga durere a lumii pe umerii proprii si de atunci a evitat cu obstinatie imaginile triste, apelurile umanitare, stirile cu tragedii si tot ce era in aceasta nota, in ideea ca shit happens, it hurts too much, I simply don't want to know, e selectia naturala sau voia lui Dumnezeu etc., etc. Am ajuns la starea asta dupa 4 ani de voluntariat la Salvati Copiii, being in the front row si vorbind cu toti oamenii nefericiti, disperati, bolnavi, abuzati sau pur si simplu saraci care veneau acolo...

Cand am vazut ieri pe blogul lui Gramos apelul asta, am vrut sa-l ignor, dar a fost ceva beyond me care m-a obligat sa citesc. E o fetita de o luna nascuta cu malformatii grave dupa o sarcina monitorizata de doctori "buni" si care practic se stinge cu zile in bratele parintilor. Yeah, that kind of shit we don't want to know about. Probabil ca daca doctorii si-ar fi facut treaba, copilul nu s-ar fi nascut, dar de ce sa te uiti pe ecografie, cand poti sa dai un sms sau sa te zgaiesti pe geam?!

To cut the long story short, it broke my heart si m-a infuriat cumplit, ii doresc doctorului care a comis greseala sa-si piarda toti banii in procese de mal praxis si sa faca puscarie ani lungi si, in genere, sa sufere cel putin dublu fata de cat sufera oamenii care si-au pus increderea in el/ea.

Operatia costa 100 000 USD, eu voi dona 100, nu-mi permit mai mult, din pacate. Contul este deschis la:

BCR, Sucursala Lacul Tei
RO59RNCB0318088189010001 (RON)
pe numele Geambasu Oana.

Aici e toata povestea, careful, it's absolutely heart breaking felul in care scrie mama copilului. Daca puteti ajuta in orice fel, faceti-o.

Post scriptum catre copilul meu nenascut si pe care nici macar nu mi-l doresc inca: de-asta o sa plec din voma asta de tara, ca tu sa ai macar sansa sa te nasti sanatos!

18 Comments:

At 1:34 PM, Blogger Cata said...

Eu nu-i prea citesc pe Gramosi dar cumva tu ai ajuns acum cateva luni in readerul meu. Multumesc ca mi-ai adus la cunostinta acest caz, ma voi stradui sa ajut si eu.

 
At 3:23 PM, Blogger OnionSoup said...

nu ai de ce sa fii furious si sad...

sunt atat de multe cazuri grave si silent in jurul nostru, incat nu cred ca e constructiv sa te consumi.

e bine cum faci tu sa "iei actiune" (traducere din engleza) dar nu cred ca foloseste nimanui sa te consumi... vorbesc in general, nu mi s-a pus pata acum sa te critique....

 
At 3:29 PM, Blogger OnionSoup said...

si inca ceva despre "voma asta de tara"

te agreez (traducere din engleza) pana la un punct. vezi ca dincolo sa nu fie vopsit gardul.

mi s-a intamplat pe propria mea piele sa patesc o chestie extrem de grava din cauza doctorilor dintr-o tara civilizata, europeana, alta decat romania. si acum traiesc cu consecntele unui misdiagnosis. si am trecut si peste furia cu datul in judecata

 
At 3:36 PM, Blogger runbaby said...

@cata
sa speram ca putem ajuta, am vorbit si cu un prieten din televiziune si incercam sa impingem cazul in jurnal ca sa aiba cat mai multa vizibilitate. nici eu nu-s cititoare de gramosi, asa s-a nimerit...

@onionsoup
stiu ca pata mea pe romania e deja imuna la nuante si intr-un fel regret asta, dar ma tem ca deocamdata n-am ce-i face...

imi pare rau pentru patania ta, sper ca acum esti bine. nu-s procesomana si nu cred ca toate lucrurile se rezolva dand in judecata in dreapta si-n stanga; in cazul tau, sunt sigura ca ai avut motivele tale, in cazul asta, ar fi, printre altele, un bun exemplu (in Romania sunt extrem de putine cazuri de mal praxis finalizate prin condamnare, in primul rand pentru ca este extrem de dificil sa gasesti un medic care sa depuna marturie impotriva altuia) si o metoda de a recupera suma imensa cheltuita pentru operatia copilului...

 
At 3:37 PM, Anonymous Anonymous said...

si in alte tari se nasc copii cu malformatii. exista doctori neglijenti peste tot.

 
At 3:43 PM, Blogger OnionSoup said...

draga mea,

perfect de acord cu tine. dar problema mea e tot timpul romania si orice problema din romania se defineste NUMAI in relatie cu ce e "in afara".

nu cred ca trebuie sa vin eu sa zic ca in afara nu e chiar asa de caldut si de iubitor ca in sanul lui (anda) adam.

sa fim seriosi. mai cred ca atat timp cat ura asta generala si dezgustul cristalizat (pe care le impartasesc, recunosc) a tutror romanilor fara de "voma asta de tara", nu se rezolva, nu vor exista solutii.

mai cred ca punem cu totii problema gresit, pe o scala negativa. dar nu stiu cat de mult suntem pregatiti sa si construim.

am senzatia cateodata ca in RO trebuie sa se "hit rock bottom" la un moment dat, sa se dea afara tot ce e mai rau la nivel societal, cu implicatii asupra elementelor care ne inconjoara, ca de abia apoi sa putem incepe un proiect nou, de constructie.

lung comentariu, huh? sorry

 
At 3:43 PM, Blogger runbaby said...

@mm
ok, romania is the detail here, sorry I brought it on the table. copii cu malformatii se nasc, intr-adevar, peste tot, dar cei mai multi provin din sarcini nemonitorizate. parerea mea este ca in alte parti cazurile astea sunt exceptia care confirma regula, daca ma insel, al meu e pacatul si a mea e prostia...

deocamdata prioritara mi se pare salvarea acestui copil; cu romania am eu o problema generala cat se poate de subiectiva...

 
At 3:49 PM, Blogger runbaby said...

This comment has been removed by the author.

 
At 3:50 PM, Blogger runbaby said...

@onionsoup

acum trei zile m-am trezit bocind in timp ce stateam cu picioarele intr-o garla de munte si aerul era curat si pomii verzi ca iubesc tara asta si ca o simt (si) a mea, dar ca nu pot trai aici si ca of viata mea :)...

sunt sigura ca am putea umple fiecare si most of our friends pagini pe tema asta, fara sa ajungem la o concluzie clara. poate tu vezi mai bine de departe, inteleg si eu aprioric ca nicio societate nu-i perfecta si ca daca am fi multi dornici de constructie, competenta, disciplina si unitate, tara asta prapadita ar avea o sansa sa fie "traibila".

marturisesc ca eu una nu (mai) vreau sa fac asta, vreau doar sa run, baby, run, macar cat sa constat pe pielea mea ca mai bine stateam naibii acasa...(this being the worst case scenario)

even longer comment, huh :)?

it's just so fucking sad sometimes...

 
At 4:08 PM, Blogger OnionSoup said...

pai go ahead, eu de ce crezi ca am cautat sa plec, sa vad daca nu cumva viata e in alta parte.

si acum pot sa zic ca m-am ales cu doua raspunsuri: da si nu.

vorba cuiva intelept: as vrea sa traiesc in romania, dar sa am coditiile din strainate i.e. civilizatie, nivel de trai, etc etc...

cred ca asta sums it all up

 
At 4:51 PM, Blogger Cata said...

Oh, ce discutii pierd aici...

Copilul trebuie ajutat. Indiferent de a cui e vina. Eu am plecat din tara de 5 ani la studii. Nu va puteti imagina cat de dor imi e de casa, de Romania, de stat cu picioarele intr-o garla de munte. Asta nu ca nu as fi stat pe-aici in destule garle de munte. Dar e cu totul altceva. Aici cand stai cu picioarele in garla nu plutesc spre tine pungi de plastic. Cu toate astea, prefer sa strang pungile de acasa si sa ma bucur de garla mea.

Anul trecut pe vremea asta am avut un accident. Nu grav. Dar a devenit grav din cauza minunatilor doctori. De la o lovitura la picior am ajuns la tromboflebite si vene scoase si inca mai am nevoie de cateva luni de recuperare. Am ajuns la concluzia ca nici pilele, nici cunostintele si nici doctorii cei mai buni nu ajuta, uneori chiar tine de "noroc".

Onionsoup, problema mea mare e ca nu cred ca vom atinge vreodata "the rock bottom". Pentru mine solutia e sa inchid ochii si sa ma prefac ca nu vad ce nu imi convine. Asta pana se aduna prea multe si trebuie sa ma refulez.

 
At 6:58 PM, Blogger Vama Veche said...

Interesant, nu m-a mai putut impresiona deloc povestea fetiţei după ce-am citit cuvintele-alea 4 pe care am un şoc dacă încerc doar să mi le-amintesc. Ar fi ca şi cum aş înjura-o pe maică-mea, un tabu absolut :-( Ciudat e că de obicei atitudinea asta mă lasă rece, e prea comună ca să mai aibă sens să-i dau atenţie, dar tu ai reuşit s-o spui într-un fel.. deosebit.

 
At 3:42 AM, Anonymous Anonymous said...

Da... ai reusit sa spui chestia asta intr-un alt fel... Eu nu stiu in ce stadiu al sarcinii se pot observa asemenea malformatii ca sa se poata faca ceva. Ce anume? Sa nu se mai fi nascut copilul? Aici intram in alte si alte discutii nesfarsite, ca si cele despre Romania...

Important e in cat timp se pot strange banii aia ca sa se poata face ceva acum, sa speram ca repede.

 
At 9:55 AM, Blogger runbaby said...

ma, nu stiu care-s alea patru cuvinte, dar daca va misca suficient cat sa donati pentru copil, ma bucur ca le-am scris.

deea, eu am preluat informatia initiala de pe blogul unei alte tinere mamici careia i s-a spus in a 22-a saptamana de sarcina unde e inima copilului (pe stanga) si ca e totul in regula si care se mira ca mamei fetitei bolnave nu i-a spus nimeni nimic. si ea zice acelasi lucru pe pagina de web dedicata povestii, ca medicii nu i-au spus nimic. intreruperi se pot efectua oricand, daca fatul are probleme mari sau, cel putin, parintii trebuie informati.

perceptia mea este ca aici e si un caz de mal praxis pe langa drama propriu-zisa, dar deocamdata focusul mi se pare strangerea de bani pentru operatie.

i-am scris ieri mamei fetitei intreband-o daca e dispusa sa-i numeasca public pe cei care i-au monitorizat sarcina, n-am primit inca niciun raspuns.

stau si ma gandesc, cand esti in situatii de-astea si-ti da say becali banii, ti se prabuseste tot sistemul de valori sau pur si simplu ii iei si iti mentii parerea despre individ?

 
At 1:30 PM, Blogger Alex said...

This comment has been removed by the author.

 
At 3:50 PM, Anonymous Anonymous said...

oho... buna intrebare... cu sistemul de valori si situatiile de criza :D :D :D

 
At 3:59 PM, Blogger Cata said...

De ce? Pur si simplu ii cunosti o latura altruista sau filantropa pe care nu o stiai inainte. Restul imaginii poate ramane neschimbata.

Sau conteaza provenineta banilor?

 
At 4:13 PM, Blogger runbaby said...

fair enough :), imi pun si eu intrebari stupide...

 

Post a Comment

<< Home