omuleti

Thursday, March 06, 2008

No reservations

Emisiunea de pe Travel Channel care a devastat imaginea Romaniei a fost platita de Guvernul roman (...). este inceputul apasator si sumbru al articolului din care afli ca un american a facut o emisiune despre Romania, folosind (si) fonduri de la guvernul roman si ca rezultatul e considerat un dezastru.

Pentru mine a fost suficient. Am crezut ca-i o de-aia cu copii si caini si-am zis pas. Ieri, din fericire, mi s-a atras atentia asupra ei si mi s-a recomandat s-o vad.

Frate, americanul ala e atat de normal incat nu-ti vine a crede. A decupat tot ridicolul si prostia la care l-au expus idiotii de la guvern carandu-l la Jaristea si la petreceri cu vampiri la Bran si i-a iesit o emisiune geniala. Si dupa vizionarea careia, paradoxal, ramai cu sentimente bune fata de coltul asta de lume (usor din ciclul "pacat ca-i locuita", dar nu dramatic)

Aici o gasiti pe youtube, dar cred ca-i mai cinstit de luat de pe torente si vazuta fara intreruperi. Demult nu m-am mai distrat asa bine. Singura pata pe bucuria de-a vedea emisiunea a fost amintirea faptului ca sute de romani i-au lasat comentarii cu injuraturi lui nenea asta pe blog, ca s-au simtit lezati in patriotismul lor indarjit si serios.

Off topic - eu am aflat de pe blogul lui ca a cantat cu Morcheeba, fiindca s-au intalnit, casually, la Londra. Si chestia e prezentata sub titlul "Who knew Anthony Bourdain could rap? We didn't". Well, do know he also rocks! Bravo, nene, mai vino pe la noi!

4 Comments:

At 7:43 PM, Blogger Phlebotomized said...

Da. Am vazut toate episoadele (m-am uitat pe youtube si chiar n-am avut probleme cu intreruperile). Ce as putea sa spun. Nu mi-au placut niciodata emisiunile de genul, sunt regizate la modul crunt (cu nenea care bate la usa castelului, apoi rapid o scena filmata din spatele celui care deschide). Ce face omul asta aici e o pura caternica, nu stiu cata legatura are cu realitatea (sau poate are o prea mare legatura). A fost plimbat prin cele mai kitschoase loculuri posibile, "vestitul" castel al lui Dracula e la ordinea zilei. Dus la o petrecere intr-o pensiune jalnica (ironia sortii, omul nimerise la Bran chiar in ziua de Haloween, una din sarbatorile foarte dragi noua, la fel ca si sfantul Valentin), i se cumpara o dacie ("it's a good year" nu ca n-ar fi toate la fel, da' in fine) de la marginea drumului... Desigur, in Romania se face asta tot timpul, chiar ieri eram in mare graba spre crangasi asa ca am dat vo' 40 de lei pe un trabant oprit la un semafor.


Pff.. Sa fim seriosi. Chestiile astea au fost comentate de atatea ori, am vazut atatia oameni plictisiti de tara asta, am vazut atatia oameni care sufera de patriotism. Cu toate astea, nu mi-a u placut niciodata cei care au picat in extreme. Mie imi place Romania, asa cum e ea, cu mancarea ei, cu Bucurestiul ei, cu Transilvania si cu Maramuresiul ei. Cu toate astea, sunt lucruri care imi provoaca de multe ori greata si ma fac sa intorc capul in directia opusa. E un subiect tabu sa comentam de bine/de rau Romania, e chiar o moda sa strambam din nas nemultumiti.

Cat despre reportaj in sine (nu stiu daca Anthony Bourdain este si host si regizor), serios, m-a lasat rece. Chiar daca se presupune ca in emisiunile lui isi prezinta locurile fara perdea, in cazul de fata e evident ca exagereaza si pamfleteaza, de data asta fara sa ii iasa.

Ca o paranteza, imi place emisiunea lui Catalin Stefanescu, Garantat 100%, reportaje bune si chiar se vede Romania acolo. Obiectiv chiar.

Romania is my country, spun asta in fiecare dimineata cand sutez sictirit in dopul de coca cola gasit pe trotuar in fata scarii si scot telefonul sa-mi sun gagica.

P.S. Un rus?! ghid pentru Romania? now that's weird!

 
At 7:49 PM, Blogger neacsu said...

vezi ca e un convocator pe bloguresti. avem congres pe 12 martie :D

 
At 8:24 PM, Blogger runbaby said...

@phlebotomized

stiu ca era regizata, nu-mi imaginez ca umbla copiii in maramu imbracati asa, de pilda :).

pana la urma, valoarea adaugata venea din comentariile lui si eu le-am savurat.

de gustibus, presupun.

@emil n

am vazut, am vazut, ma pregateam sa confirm prezenta :P

 
At 12:07 PM, Blogger Prapastiosul said...

Show-ul a fost regizat autentic. Nu regia lui Bourdain e beleaua, ci regia romanasului care-ti vara sub nas bucata de paine si sarea. Bien venudo a Romania! Din pacate, stam nasol cu brandingul: costum popular, copii bucalati care danseaza pe ritmuri de cetera, alai cu primar si popa, comunitatea care face sincroane pe marginea ulitei, Elvis de Romania s.am.d.
Pe de alta parte, asa as manca o ciorba in Sighet, la Amiral (parca asa se chema locanta).

 

Post a Comment

<< Home