omuleti

Wednesday, April 21, 2010

cacat!

am auzit urarea asta la Dragos, cand s-a jucat el prima data de-a teatrul de amatori (in afara de momentul cand a jucat in serbarea abecedarului la scoala si a fost alfabetul sau abecedarul sau alt personaj principal :) acum cativa ani, cu colegii de la Erudio. mi-a spus ca si-o zic actorii intre ei (si le-o zice oricine care le vrea binele pe scena) inainte de spectacol. nu "bafta" sau "succes" sau altele de acest fel. cacat!

am luat-o ca atare, ca pe o excentricitate haioasa, fara sa ma intreb de unde vine. azi, cand m-am jucat si eu de-a teatrul de amatori la mine la birou, in strainezia, am auzit-o pe o tipa urandu-ne "merde". i-am impartasit ca si in Romania se ureaza in aceeasi cheie inainte de premiera si tipa mi-a zis originea urarii.

demult, pe cand teatrul era eminamente ambulant si se juca din balci in balci, lumea venea sa vada reprezentatiile calare sau cu caruta. cu cat veneau mai multi oameni, cu atat era nevoie de mai multi cai. si actorii isi faceau urarea "merde" pentru ca multi cai (si al lor merde) insemnau multi platitori de bilet.

:)

3 Comments:

At 5:00 PM, Anonymous Anonymous said...

pai de la francezi vine in Romania. a fost introdusa ehee... cu multi, multi, multi ani in urma, pe vremea cand artistii din Bucuresti vorbeau (un pic) franceza si se simteau infratiti cu artistii din Paris.

 
At 4:35 PM, Anonymous Ceapros said...

frumos bogul.am sa-l vizitez mai des, vad ca ai lucruri foarte interesante.Mult succes in tot ceea ce faci

 
At 8:22 AM, Anonymous sugarfree said...

hai, ca mi s-a luat sa fiu un mic egoist. Do o fuga si pe la randurile mele (nu asa de frumoase ca ale tale).

Postez aci sa nu fiu luat sub radar.Multam :)

 

Post a Comment

<< Home