omuleti

Wednesday, April 27, 2011

that's me in the corner

Azi la pranz m-am intersectat la cantina cu un grup de romance. Nu interactionez decat minimal cu conationalii de la munca, nu avem filme comune si eu una n-am niciun interes de socializare in directia asta. Dar, desigur, sunt in relatii de buna ziua cu toata lumea.

Una dintre ele a venit zambind spre mine si mi-a spus "Cristos a inviat" pe post de salut. Mi s-au inclestat maxilarele. Da, stiu, varianta simpla, non-involved, non-conflictual, politete de fatada (pe care am si ales-o, din comoditate): Adevarat a inviat. Apoi mi-a fost ciuda. Ciuda ca n-am avut taria sa dau din umeri si sa spun doar "salut". Sau sa nu spun nimic. Your God is not mine. Don't assume that about me. Urasc complezentele astea.

Si nici nu voiam sa mai scriu despre asta, pana cand n-am citit articolul scris de Plesu dupa moartea lui als, in care Plesu ii face un panegiric minunat lui Leo si apoi fute meciul (pun intended!). Zice dl. Plesu: "La un moment dat, cu ani în urmă, am avut ocazia unei mici dezbateri cu Leo pe teme esenţiale. A venit vorba despre Dumnezeu. Mi-am dat seama că vorbesc cu cineva care punea între paranteze transcendenţa, cu un fel de radicalitate doctrinară. (...) Nu cred că l-am convins. Dar sînt sigur că va reevalua lucrurile din perspectiva pe care i-o deschide noul său voiaj. După cum sînt sigur că Dumnezeu îi ştie inocenţa de fond şi se amuză de farmecul inimii lui."

Right...

12 Comments:

At 9:47 PM, Anonymous Laura said...

Te înțeleg perfect. Iar Pleșu e un exemplu perfect de willful thinking.

 
At 12:25 PM, Blogger runbaby said...

Asa sa-i ajute Dumnezeu :D

 
At 11:06 PM, Anonymous Laura said...

Am vrut sa zic wishful thinking, dar nu stiu cum de a iesit altceva. Am incercat ieri dar nu ma lasa sa comentez. Si daca nu ma lasa nici azi, iti trimit un mesaj telepatic :)

 
At 9:42 AM, Anonymous Sprâncenatul said...

Da, dom'le, punea el, alş, în paranteze transcendenţa, dar pe fond era bun. Un loc în purgatoriu tot prinde. :D

 
At 10:10 PM, Blogger Unknown said...

Sunt curios daca atunci cand a zis "Dumnezeu" Plesu se gandea la divinitate in general sau o spunea dintr-o perspectiva crestin ortodoxa... Detaliu pentru un cititor agnostic. Altfel am inceput sa citesc despre frumusetea uitata a vietii si e frumoasa :)

Si pun intended or not, am reusit sa il pun pe Dumnezeu in ghilimele. Ma mai gandesc la paranteze insa.

 
At 12:53 PM, Blogger Sabina Ulubeanu said...

io nu-s de acord cu tine. Ai fost tepoasa;-) (interior, bineinteles). daca tu credeai si ea spunea salut? Cum era? Nu te-ar fi necajit?
Eu i-as aprecia sinceritatea si nu m-as considera agresata. E ca si cum te-ar fi salutat un indian cu aplecarea specifica.

Cu Plesu e alta mancare de peste:D

 
At 1:54 PM, Blogger runbaby said...

Da, cred ca e fair sa zic ca nici nu ma omor dupa conationalele de la munca, sunt cam plate si cam insipide pentru gustul meu, desi inofensive si prietenoase, ceea ce ma face cam tepoasa, true that :). Plesu, indeed, alta saramura :).

 
At 2:01 AM, Blogger Cyn Zee said...

iti zic eu, i-am bagat un "ehem, da, daca zici tu, asa e" maica-mii nu demult la salutul traditional de Paste si n-a fost foarte incantata ;)

 
At 12:36 PM, Blogger runbaby said...

mothers, ce ne-am face fara their disapproval :)?

 
At 1:14 AM, Anonymous Roxandrei said...

Daca un roman cersea ajungea pe blog ca si dovada de ce suntem vazuti prost, dar pentru ca cineva ti-a urat "Hristos a inviat" a trebuit sa stai sa te gandesti daca sa te complaci in a ii raspunde cu urarea ce se cuvine.
Eu nu sunt de parere ca trebui sa dai bine in fata altor persoane, dar gandeste-te la faptul ca un simplu "Salut" sau o privire indiferenta putea sa ii stice ziua acelei persoane.

 
At 5:18 PM, Blogger runbaby said...

oh, please, go back to wherever strange place you came from...

 
At 5:19 PM, Blogger runbaby said...

*whatever

 

Post a Comment

<< Home