omuleti

Thursday, September 20, 2007

in bicle sa ne masuram

sau in tevi de esapament sa ne doboram?

mari sambata asta se aduna vitejii care isi risca gatul umbland cu bicicleta prin bucuresti ca sa aveti voi mai mult loc pentru claxoane si zic "domnia ta, sa-i dovedim pe misei! sa-i trecem prin roata si sa! sa punem flori pe ghidoane si pedalelele in miscare!"

si voi, cu claxoanele, o sa ziceti: "un fleac. m-au depasit (fiindca eu prefer sa stau o ora intre romana si universitate cu fundul in masina in loc sa o las naibii parcata si sa ma duc pe jos, ca sunt 10 minute de mers)". sau poate o sa intelegeti. sincer, eu nu cred asta, dar speranta moare ultima.

asadar, luati aminte:

"In cadrul campaniei «VELORUTIA. O REVOLUTIE PE DOUA ROTI» - proiect finantat de Ambasada Regatului Tarilor de Jos la Bucuresti - Asociatia BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA, in colaborare cu asociatia KOMUNITAS si grupul VELO-CITY, vor organiza sambata, 22 septembrie « O Zi fara Masina Ta in Orasul Tau » : o plimbare pe biciclete pentru a demonstra ca exista multi oameni in Bucuresti care vor sa circule PE SOSEA fara masina.

Adunare: Arcul de Triumf / Orele 16.00
Traseu: Arcul de Triumf – Bd. Kisseleff – Piata Victoriei – Calea Victoriei – Bd. Natiunilor Unite – Bd. Libertatii – Calea 13 Septembrie – Str. Uranus – Terasa E-Uranus
Defilare: in intervalul 17.00 – 18.00

Participantilor la plimbare, li se recomanda :
Sa isi « inarmeze » bicicleta cu flori, frunze si orice alt decor naturist, colorat si vesel!

La Terasa E-Uranus, se vor distribui borcane cu aer curat, ne-poluat, pentru bucurestenii care se sufoca. Vom face cateva proiectii video cu filme despre ce inseamna bicicleta in lume, avantaje si beneficii aduse de utilizarea ei ca mijloc alternativ de deplasare urbana. Toti cei care vor veni calare pe bicicleta, vor beneficia de intrare libera in seara respectiva.
"

See ya there, do'!

14 Comments:

At 9:09 PM, Blogger moonbaby said...

madame, vezi ca linku spre velorutia e de fapt spre blogul tau :p

 
At 10:14 PM, Blogger runbaby said...

it's so weird, era doar o pereche de ghilimele in plus si din link-ul (altfel corect) la velorutie se facu la blogul meu....

aiti misteries :)... am corectat!

 
At 1:04 PM, Blogger robert said...

Vreau si eu, desi am renuntzat la bicicleta dupa niste aventuri cu caini si masini. Problema e ca sunt singurel. Daca e galbena si vesela mai are nevoie de decoratiuni? Abia astept, cum ne-am intalnit la pride ne intalnim si aici, nu? :)

 
At 1:10 PM, Blogger runbaby said...

you are so not "singurel", ne vedem cu siguranta :). daca e galbena si e vesela, e o decoratiune in sine ;). eu o sa vin pe la 16.30. ma bucur ca vii :).

 
At 8:34 PM, Anonymous Amarula said...

hmm, daca ar fi fost si pentru 8 roti, ie role..:|

 
At 8:37 PM, Blogger runbaby said...

e o chestie dedicata celor care folosesc mijloace de transport alternative, deci rolele sunt incluse cu brio. 2 roti cu tractiune 4 ;).

 
At 10:29 PM, Anonymous Amarula said...

In postul tau am gasit numai biciclete ;)), da, stiu ca you have one

 
At 2:20 PM, Blogger robert said...

In momentul de fatza problema mea este cum ajung acolo, deoarece distanta de la mine pana la Arc este de trei ori distantza intregului traseu propus. daca as vrea sa ajung la cinci acolo ar trebui sa plec acum. Apoi ma gandesc ca daca pedalez pana acolo toata distanta si apoi mai pedalez si traseul impreuna cu toata lumea voi muri. Ma gandesc serios sa iau metroul pana la Victoriei macar dar ma gandesc ca par ipocrit. help :(

 
At 12:15 PM, Blogger runbaby said...

pentru telespectatorii careu au comutat mai tarziu pe programul nostru: robert a venit pana la urma cu bicicleta, ca un erou si am mers impreuna pe traseu. details soon. pana atunci, aplauze si reverente :).

 
At 4:06 PM, Anonymous Amarula said...

Persoane cu role au fost? Si eu stau departe, dar probabil nu asta e the main reason pentru care nu am ajuns..

 
At 4:08 PM, Blogger runbaby said...

am vazut oameni cu role pe strada inchisa circulatiei, dar pe traseul propriu-zis nu, pentru ca s-a mers foarte repede.

 
At 10:28 AM, Blogger madeinbukarest said...

Of, am ratat-o si p'asta! O singura chestie totusi, in apararea claxonistilor printre care, recunosc cu jena, ma numar si eu:

Cred ca tot tu povesteai, intr-un post despre anul scolar si dl. Calin Popescu, cum biciclist fiind, iti permiti sa te comporti in trafic ori ca vehicul ori ca pieton, dupa cum este mai convenabil. Ei vezi, cam de aici porneste conflictul.

Asa cum sunt prea multi care prefera sa scurteze viata planetei pentru ca nu pot sa dea TURN OFF la tzevile de esapament ca sa isi miste curul de la Universitate la Romana pe jos, in mod similar sunt suficienti care pierd din vedere criteriul esential in functie de care se face distinctia intre vehicul si pieton, creand in trafic tot felul de situatii imposibile care solicita, in cel mai fericit caz, macar un claxon.

In mod normal, daca iti asumi statutul de vehicul si circuli pe sosea atunci te comporti ca atare ... la bine si la rau; daca esti pieton atunci ai la dispozitie trotuare, treceri de pietoni, intersectii semaforizate si pasaje pietonale.

Eu zic sa dea cu piatra al' de le-a incercat pe-amandoua - si la volan, ferind biciclisti sinucigasi si'njurand printre dinti, si la ghidon blestemand masini si pe Basescu cu cainii lui. Eu ma numar printre asa ca ... respect :)!

 
At 10:44 AM, Blogger runbaby said...

@madeinbukarest

si eu am masina, nu incerc sa demonizez masinile :), dar ma straduiesc sa o folosesc cat mai putin in oras, in timpul saptamanii. ideea este ca multi oameni folosesc masina pe distante mici, fiecare om cu masina lui (la noi nu s-a auzit de car sharing), chiar daca traficul e sugrumat; sunt mereu cu piciorul pe acceleratie, cauta tot felul de scurtaturi (pe contrasens, de pilda), injura si sunt isterici.

problema cea mai mare in orasul asta (daca ma intrebi pe mine) este transportul in comun (includ aici si metroul). daca asta ar fi ok si functional si oamenii nu s-ar simti redusi la stadiul de animale strivite unele in altele cand il folosesc, ar disparea multe masini de pe strada (imi place mie sa cred).

sa stii ca nu sunt mandra cand ma sui pe trotuar (ma consider vehicul si fac tot posibilul sa ma comport ca atare); recurg la asta doar cand nu am loc de nicio culoare pe strada. la faza cu tariceanu, daca as fi realizat de ce sunt tinute masinile pe loc, as fi stat. eu am crezut ca asteapta sa treaca o coloana oficiala si pe aia chiar nu-i incurcam. oricum, sunt constienta de tara asta a mea ca nu respect toate regulile de circulatie la care se supun masinile.

e o problema de alegere personala, nimeni nu te obliga sa nu stai in trafic, daca asta este ceea ce iti doresti. mie bicicleta mi se pare din categoria "once you go black, you never go back" :); dupa ce realizezi ce mobilitate si rapiditate ai, nu cred ca te mai atingi de masina.

cu claxoanele (mai ales cu imens de multele inutile) am eu o problema personala.

 
At 3:04 PM, Blogger madeinbukarest said...

:) sunt perfect de acord cu tot ce ai spus si sincer, daca nu as sta spre marginea Bucurestiului si nu ar trebui sa aleg intre 1 tramvai mizerabil sau a schimba 2 metrouri imputzite pana la serviciu probabil ca as prefera sa parcurg chiar si 20 de minute pe jos in loc de intre 30 si 45 NUMAI pentru a parca masina in fiecare dimineata. Cu bicicleta nu m-as risca decat pe trotuar pt ca mi-ar fi frica de nebunii de la volan :) iar pistele alea de 15 cm pe care s-au facut ca le-au trasat prin centrul Bucurestiului ... nu stiu daca sa ma faca sa rad sau sa plang.

Eu ma refeream de exemplu la bicilistii care circula noaptea pe diverse stradute mai mult sau mai putin luminate fara sa se sinchiseasca sa foloseasca ceva fluorescent la bord ... eventual pe mijlocul benzii si nu pe marginea ei ca nah ... daca e sa dea cineva peste el poate ajunge in Rai.

Ma mai refeream la faptul ca acestor biciclisti nu le da nimeni amenzi, puncte de penalizare pt ca nu poarta centura de siguranta, nu le verifica nimeni alcoolemia si nici nu le suspenda temporar sau permanent dreptul de a conduce o bicicleta pt ca reprezinta un pericol pt ceilalti participanti la trafic. Acelasi comentariu il am si pt pietonii care au senzatia ca partea carosabila este doar o extensie a trotuarului, ca pot circula pe oriunde, oricand si mai ales ca rosu este culoarea pe care trebuie sa te angajezi in traversarea unei intersectii. Sa fim seriosi, codul rutier, cu toate modificarile pamantului, se va aplica in continuare exclusiv la vehicule cu motor si atat.

Si cum, cel putin in Bucuresti, respectul reciproc si simtul responsabilitatii in trafic nu vor creste niciodata in copaci si nici nu se vor raspandi pe calea aerului pentru a fi interiorizate de cei care le inhaleaza ... there you go ... jungla amazoniana la tine acasa on a dayly basis cu claxon ridicat la rang de limba oficiala. It sux si ce este si mai trist e faptul ca in fiecare an avem borduri noi in loc sa avem macar un metrou de tip vienez daca tramvaie si autobuze care sa circule la intervale regulate de timp este ceva de-a dreptul pur si simplu .... Nu mai vorbesc de parcari adecvate si restrictionari de acces pe centrul orasului ca deja ... ar insemna sa pierdem total contactul cu acest Bucuresti indian pe care il iubim atat, nu?

PS. Ma scuzati, anul asta, pe langa borduri avem si sine noi de tramvai pe unele artere. Uau!

 

Post a Comment

<< Home