omuleti

Friday, September 21, 2007

sieu simie

le scriu impreuna ca sunt deja institutii. v-ati intrebat vreodata de ce spuneti "vreau si eu", "dati-mi va rog si mie", in special la achizitionarea de bunuri si servicii, ca sa ma exprim functionareste? si pentru care, de obicei, platiti?

pe mine una ma depaseste. si de unde a aparut acest "si eu" (in conditiile in care esti singur in magazin) si de ce nu reusesc, desi imi propun, sa cer o sticla de apa fara sa spun "si mie". imi reglez vocea, incep ferm si avantat "dati-mi va rog" (aici ma lupt cu mine insami) si continui molesita "si mie" (am pierdut batalia) ... (insert product name here). cand reusesc, mi se pare ca am fost excesiv de dura cu vanzatoarea.

dati-mi si mie cu ceva in cap, va rog!

17 Comments:

At 6:04 PM, Anonymous Anonymous said...

tot din dorinta de a fi politicos, dorinta indusa (intocmai) de nepolitetea, agresiva stare de ma-doare-n-anumite-parti-de-tine a vanzatoarelor. Marim gradul nostru de politete pentru a neutraliza impolitetea lor. "Dati-mi" are deja accente personale, so nu cred ca "si mie" este pentru amplificare.

 
At 6:07 PM, Blogger Ciupel said...

Am o solutie: sari peste "dati-mi" e redundant, in fond doar d-aia esti acolo ... si incepi direct cu "O sticla de vodca, va rog!".... Merge!

 
At 7:19 PM, Blogger OnionSoup said...

"fiti va rog amabila...", "fiti draguta...."

 
At 7:51 PM, Blogger simonacratel said...

In germană există "ich hätte gern" care nu stiu cum sa-l traduc, poate "as avea cu placere". dar eu nu-l folosesc nici de-a naibii. adica ii intind bani si sa mai si zic ca as avea cu placere?! am avut si eu problema asta. eu spun Ich möchte = Vreau. Aici in germania partea buna este ca poti sa fii oricine iti doresti.

iar eu asta vreau sa fiu

 
At 8:30 PM, Anonymous Anonymous said...

Onion, mai bine nu i-am mai spune sa fie amabila/draguta, ca rezultatul e acelasi..

 
At 8:35 PM, Blogger runbaby said...

@amarula
hm, nu spun asta vanzatoarelor agresive (cu alea sunt si eu la fel :D, go me), ci mai curand celor dragute...

@hummel
stiu ca e redundant, pleonastic, lipsit de logica si peizan :), yet ma trezesc zicand-o, this is my cry of help. solutia ta e buna :).

@onionsoup
believe it or not, sunt capabila fara sa clipesc de o monstruozitate de genul "fiti va rog amabila, dati-mi si mie". let it be our little secret, you're the only one who knows.

@simona
de-aia ma gandesc eu sa emigrez :).

 
At 12:10 AM, Blogger umblu teleleu said...

mi-a explicat cineva ca acel "si mie" e o traducere simpla a unei observatii de genul: am vazut ca ai mai dat/am vazut ca exista, prin urmare pot sa obtin fara sa fie o problema prea mare. in general "si eu" apare atunci cand stai la coada minute in sir sau cand ai nevoie de ceva acte si treci de la ghiseu la ghiseu. ma insel?

 
At 3:08 AM, Blogger Sahara Penguin said...

Da, si eu am problema asta, si am constientizat-o abia in momentul in care scriind mecanic un mail m-am trezit scriind "va rog sa ma ajutati si pe mine" - sau ceva asemanator, chestie care m-a ingrozit.

Si apoi mi s-a mai intamplat, din nou si din nou. In mailuri nu-i problema, se corecteaza inainte de a apasa "send", dar in varianta live nu il pot controla.

Spuneti-mi si mie cum sa ajung... Aratati-mi si mie o carte... Dati-mi si mie cativa pumni...

 
At 9:33 AM, Blogger runbaby said...

@umblu teleleu (nice nick, btw :)

se poate sa fie asa, dar ma irita ca nu pot controla ticul, damn it :).

@sahara

we need group therapy :))

 
At 11:17 AM, Blogger Rhadoo said...

"umblu teleleu" are dreptate. Daca imi este permis as adauda si eu (hi hi hi)un corolar.
Sper sa nu gresesc insa explicatia utilizarii constructiilor verbale "sieu" si "simie" in cadrul propozitiilor dative rezida in ubicuitatea unei anumite caracteristici psiho-emotionale a romanilor ca popor. Suntem milogi. Probabil pentru ca, de-a lungul istoriei noastre comune ca popor, intotdeauna ne-au "calarit" alte popoare si singura modalitate de supravietuire pe care am gasit-o a fost sa plecam capul. E trist dar se poate combate. :)
Daca priviti atent, puteti sa regasiti aceasta "umilinta" si in alte imprejurari. Spre exemplu, 99% din soferii care au avut de suferit din cauza gropilor din asfalt sau din cauza aglomeratiei datorate lucrarilor stradale absolut haotice renunta din start sa dea Primaria in judecata si sa ceara daune substantiale. Rezultatul este ca Primaria isi face de cap. Un alt exemplu care imi vine in cap acum este tipicul caz al "angajatului sclav" abuzat de conducerea companiei la care lucreaza.

 
At 12:42 PM, Anonymous Anonymous said...

bag sama ca sunteti toti prin bucuresti [sau imprejurimi], parscă io n-am auzit niciodata treaba asta prin ardeal. "un pumn in cap, va rog !"- si atât! ce primesc altii e treaba lor :)

 
At 12:13 PM, Blogger runbaby said...

domnilor, ultimele comentarii m-au lasat bouche bee :)) (incerc sa spun simandicos ca nu mai am replica). aveti dreptate si inca in cuvinte maiastre, yet cu umor :). aspir catre asta. si eu :)).

 
At 6:57 PM, Blogger monsoux said...

io zic ca acest "si mie" e expresia unei nevoi de validare. Faptul ca SI EU cumpar acest produs de marca merita sarbatorit in procesul de relationare cu vanzatoarea. Si eu cumpar, precum altii inaintea mea, acest epitom de perfectiune comerciala pe care ea il are pe raftul sau distins. Nu vad nimic rau in asta :) Luati repede, pana nu se epuizeaza stocul!

 
At 8:42 AM, Blogger runbaby said...

dani, cred ca 'epitom' este cel mai sofisticat cuvant folosit vreodata pe acest blog; ai o bere de la mine pentru asta :)!

 
At 10:00 AM, Blogger Madeinbukarest said...

Huh! Nici macar nu am constientizat despre aceste 2 institutii pana acum ... Now I have a problem too :P adica SI EU ... :P

 
At 11:16 AM, Blogger monsoux said...

btw offtopic, te-am citit in republik, ceea ce le recomand si celorlalti confrati cititori intru acest blog. Nice!

 
At 11:21 AM, Blogger runbaby said...

prea magulita, domnia ta :). multam!

 

Post a Comment

<< Home