omuleti

Tuesday, November 18, 2008

Seriously

Am mers ieri pe jos pe langa strazi violate de masini, claxoane si ghemul de furie neputincioasa al celor de la volan, plecati cu siguranta demult dintr-un loc si cu ore in fata de asteptare pana la destinatie. Pe langa intersectii in care politisti stavileau cu greu valul de masini care talazuia amenintand sa blocheze locul pentru inca un centimetru de asfalt.

Omul si masina, omul si masina. Doar in taxiuri erau doi - soferul si clientul. Cum poti trai asa? Ce e atat de grav stricat in tine incat sa-ti petreci zilele in felul asta? How numb can one get?

Nu mai stiu unde am citit ca bucurestenii confunda umbrelele cu masinile (apropo de felul in care se blocheaza orasul la cea mai mica urma de ploaie). Cred ca e una dintre cele mai destepte chestii pe care le-am auzit vreodata. Ieri, ca in orice alta zi in care ploua, Bucurestiul parea cel putin sub bombardament. Rotile scrasneau, fluierele polistilor stateau sa explodeze, sirenele alarmelor acopereau tot. Tot.

O sa murim cu mana pe claxon, sprancenele incruntate si dintii inclestati si nici macar n-o sa ne dam seama cat de stupid e lucrul asta.

18 Comments:

At 1:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Ma uit uneori cand trec cu bicicleta la oamenii blocati in masini. Au fie ochii goi fie inrositi de furie. Crezi ca se gandeste cineva: "Asta cu bicicleta care trece pe langa mine sigur ajunge mai repede, eu de ce stau ca prostul in masina?".

 
At 1:49 PM, Blogger runbaby said...

bai, si eu imi pun aceeasi problema, tot pe bicicleta si ce ma sperie cu adevarat este ca ma indoiesc ca isi dau seama ca sunt perdanti in chestiunea asta...

 
At 2:34 PM, Blogger adevaratul said...

era o campanie in SUA in anii '40 - '50 care zicea "when you ride alone, you ride with hitler"

http://www.fugly.com/media/IMAGES/TRUE/riding_with_hitler.jpg

 
At 2:50 PM, Blogger The Dude said...

@Runbaby: A devenit cam greu de mers si cu bicicleta. Tot din cauza masinilor, parcate ca la balamuc. E greu sa mergi si pe jos. Tot de-aia. Cu transportul in comun, la fel. Cred ca in doi-trei ani o sa stam pe loc, si atat.

@robert: Da, si in spiritul acestei idei au bombardat Ploiestiul in '43 :)

 
At 2:55 PM, Blogger Alexandra said...

35 de minute de la Rosetii pana in statie la Universitate, din care 20 ca sa trec rondul de la Universitate. si jur, am vrut sa imi pun avariile si sa las masina in drum, cu riscurile de a nu o mai gasi deloc dupa.

e trist, ma uit in jurul meu cand sunt la volan si trei sferturi din cei care ii vd in masinile lor sunt fucking sad si angry. asta se remarca si in "stilul" de condus.

si da, cand suntem in masina ne gandim ca ajungeti mai repede, ca sunteti mai sanatosi (deh, mai si fumam juma' de pachet la volan), la erul curat (care la noi intra doar prin crapatura de geam deschis ca sa iasa fumul de tigara). sunteti clar mai fericiti si, I say, invidiati.

jur ca la vara invat sa ma dau pe bicicleta foarte bine, astfel incat sa nu imi fie frica sa ies in trafic.

pana atunci, sunt mult mai trista, nervoasa, isterica, fumez mult mai mult, racesc de la curentul geamului intredeschis, etc. :)

 
At 4:02 PM, Blogger Prapastiosul said...

Buna ziua, am si eu o problema ce ma apasa pe timpane. Ce (ne)facem cu oamenii-claxon? As vrea sa inteleg utilitatea claxonului intr-un ambuteiaj. Exista dovezi stiintifice sau marturii ale unor soferi care s-au teleportat din momentul in care au pus mana ferm pe butonul tipator? Intreb, nu blochez intersectia si nici nu tai calea nimanui. Sunt un amarat de pieton si am 7 frati acasa. Pietoni si ei.
M-am saturat sa tot fiu agresat in propriul barlog de nemultumirea prizonierilor din trafic.

 
At 4:09 PM, Blogger runbaby said...

@robert

Mai era o chestie amuzanta Hitler-related pe care o vazusem la un moment dat: Connan O'Brien comenta despre obligativitatea producatorilor de tutun de a finanta reclame anti-fumat si arata cam ce fel de productii vor iesi. Si era una cu Hitler, care se incheia cu indemnul "Be like Hitler, don't smoke" :)

@the dude
mda, am observat si eu. plus ca nu se mai poate respira pe arterele mari, la ore de varf. mama lui de consumerism isteric...

@alexandra
be like hitler, don't smoke :)). glumesc. succes cu bicla, it will so pay off!

 
At 4:11 PM, Blogger runbaby said...

@Prapastiosul

Buna ziua, aveti si dumneavoastra dreptate :P

 
At 2:09 AM, Blogger brash said...

How numb? Atat de numb, incat telul lor suprem sa fie un SUV sau orice alt hipopotam de masina in care sa circule, evident, singuri, si sa se simta stapanii soselelor si trotuarelor pe care le blocheaza. Grrr! Am inceput sa am o satisfactie aproape bolnava cand ii vad frustrati si nervosi in intersectii. Ma tot gandesc ca poate se vor satura, poate vor vrea sa se menajeze, poate...

 
At 7:37 AM, Anonymous Anonymous said...

monsoux mi-a zis ca am fost in acelasi timp la lente tu, el, nuconteaza.com si eu. nu te-am recunoscut, dar daca te recunosteam sigur treceam sa-ti zic hi!

 
At 11:41 AM, Blogger runbaby said...

@gabi

cu jena (nu foarte mare) marturisesc ca si eu simt asta uneori

@joacademine

next time :)!

 
At 1:22 PM, Blogger catin.ca said...

hmmm...si eu m'am intamplat prin oras in ziua cand cu ploaia,din pacate cu masina. dupa nijte 15 minute de stat incolonat, am intrat pe o straduta, am parcat si fericita am plecat pe jos.peste tot sunau isterice claxoanele, un politist se straduia din rasputeri sa il convinga pe un nene ca nu are loc sa intre in intersectie; picatura care a umplut paharul a fost un alt nene...si'a asezat hotarat mana pe claxon si asa a inmarmurit. desi era evident ca totul e blocat, desi era politist acolo. m'am dus la om, i'am batut in geam si mi'am pus in minte sa imi pastrez calmul orice'ar fi. cand i'am spus ca si io st satula de trafic dar ca mi'am lasat masina cateva strazi mai in spate, urletele lui s'au transformat aproape in plinset "de ce stam ca tampitii??" aici politetea m'a parasit ...pentru ca suntem prea multi tampiti, am raspuns si am plecat.
in fiecare zi cand biciclez pe langa tristii incolonati cu orele ma intreb cat de idiot sa fii sa faci asta doua zile la rand? si da, zambesc trecand pe langa ei.

 
At 1:26 PM, Blogger runbaby said...

way to go, catin.ca :)!

 
At 3:51 PM, Anonymous Anonymous said...

@runbaby: daca si-ar da seama ar innebuni cu siguranta.

 
At 7:38 PM, Blogger Rareș said...

O să explodeze totul, o să fie mușchi, creier și oase împrăștiate peste tot. Și-o să ne luăm cu toții biciclete și-o să fie bine. Poezia vieții.

 
At 11:56 AM, Blogger Mikidos said...

pentru ca eu sunt un mic conservar care zace ore in masina, va anunt ca m-am resemnat. masina mea blocata in trafic a devenit micul meu univers - habitaclul meu. mananc in masina, cant, fumez, dansez timid..nu blochez intersectia, las oamenii sa imi ia fatza, dau prioritate..sunt atat de calma si in linistea dintre scaune si volan aud des ce imi doresc soferii nervosi din trafic..biclele sunt alaturi de motoare favoritele mele, am chiar un domn cu care merg deseori in paralel, ajungem la Rosetti impreuna desi el e pe bicla si eu la volan..Nu cred ca exista solutii pentru decongestionarea traficului de fapt..daca am fi pe bicla toti ar fi fun, fun! dar pe unde am merge? oricum, ma repet..eu m-am resemnat, nici macar nu mai injur.

 
At 4:38 PM, Blogger Unknown said...

Cred ca raspunsul la problema aglomerarii bucurestene nu poate fi bicicleta de una singura - nu poti compara Bucurestiul cu o capitala micuta precum Bxl sau A'dam. Daca transportul in comun ar fi mai civilizat si mai rapid (de exemplu benzi speciale numai pt autobuze), oamenii ar mai renunta la autoturismele personale... Ori solutii sustinute de firme, gen carpool, bus shuttle, lucrul de acasa... Daca trebuie sa ajungi din Berceni pana in Pipera la serviciu, costum + laptop included, eventual si niste dosare dupa tine, cum este cazul meu, e mai greu cu bicicleta, zic eu...

 
At 5:20 PM, Blogger runbaby said...

@just a girl
it's your time, your brains, your life. fiecare alege ce i se potriveste mai bine :). exista solutii! suntem doar prea comozi si prea convinsi ca oricum nimic nu se va schimba ca sa le punem in aplicare. de responsabilitate fata de societate, exemplu personal, presiune pe autoritati, lupta de mai bine in genere ce sa mai zic? in fine, all that people really have is choices.

@little green lies
tu, nu e vorba de berceni-pipera. nimeni nu propovaduieste aici moartea masinilor. evident ca transportul public e marea buba, bicicletele nu pot schimba asta. plus atitudinea (isterica sau numb, mi se pare la fel de rea, drept sa zic) a majoritatii soferilor. daca pe strazi ar fi doar masini care au pe bune drumuri lungi de facut si nu au transport public la indemana, ar fi parfum traficul. dar pe strazi e plin de oameni comozi (aka puteau veni si cu metroul / bicla / pe jos fara probleme, but why bother?), convinsi ca statusul lor sta intr-o masina, care parcheaza oriunde (pentru ca nu sunt locuri, nu?) si care se mai si baga. ma enervez, frate, ma enervez scriind. a avea masina e un lux, nene, si nimeni nu vrea sa inteleaga. stii si tu cum e afara. tii minte cand dadeam trei-patru-cinci ture ca da parchezi? daca o parcai aiurea, luai amenda de nu-ti mai trebuia a doua oara. lumea se vaita ca n-are bani, dar are intotdeauna de inca un plin. se vaita ca nu poate sa respire, dar stau in trafic cu orele in masina personala. se vaita ca n-au timp de sport/prieteni/familie/whatfucking ever, dar de pierdut 4-5 ore pe zi in masina e vreme! mai las-o naibii!

iarta-ma, nu la tine tip acum de fapt, ci la toata lumea. don't take it personally, you know I love you :). tu esti acolo, nu (mai) stii cum e sa lupti cu morile de vant in fiecare nenorocita de zi, cu indolenta, resemnarea si comoditatea si cu critica goala de pe margine.

hai ca deja am scris kilometri. it's ok, we're all gay :) (and by that I mean jolly :P)

 

Post a Comment

<< Home