deschide usa, crestine...
...primeste-ma langa tine, pam-pam...
Agenţia Naţională Antidrog (ANA) şi Brigada Internaţională Antidrog lansează prima campanie socială, intitulată ''Primeşte-l alături de tine!'', destinată schimbării percepţiei publice asupra consumatorilor de droguri, a comunicat, joi, biroul de presă al ANA.
asta cu brigada m-a rupt...
Printre instrumentele campaniei, ce se va derula în perioada 24 mai -31 iunie a.c., figurează şi realizarea şi difuzarea unui spot video, cu o durată de 30 secunde, care vizează aducerea în prim plan a laturii umane, încărcată de sensibilitate, pe care o putem regăsi şi la un consumator de droguri.
I am lost for words...
Pornind de la concluziile specialiştilor în domeniu, potrivit cărora cea mai bună atitudine este aceea de a-l privi pe consumator ca pe o persoană obişnuită, ale cărei probleme se pot rezolva nu prin izolare, ci prin includerea sa în comunitate, campania îşi propune să determine în rândul opiniei publice din România o nouă raportare faţă de consumatorii de droguri, în scopul încurajării formării unui climat social, care să împiedice stigmatizarea şi marginalizarea acestor persoane.
aveam un comentariu in minte, da' claxoneaza un disperat in strada si imi marginalizeaza procesul de gandire. ce voiam sa zic, oricum, izolati-l, domne, e un animal, astia nu merita nimic, de-aia am ajuns in halul asta, ca toleram toti deviantii...
În acest sens, printre obiectivele Strategiei Naţionale Antidrog pentru perioada 2005-2012, se află şi dezvoltarea de programe de informare şi conştientizare a întregii populaţii pentru dobândirea unei atitudini de toleranţă faţă de consumatorii de droguri.
acum claxoneaza vreo 10...
Prevenirea excluderii sociale a consumatorilor de droguri este de natură să determine o încredere crescută în rândul acestora faţă de instituţiile şi organizaţiile care le oferă servicii specializate de asistenţă, dar şi faţă de comunitate în general.
adevarul este, o spun si revistele, crezi ce vrea p... ta, nu-ti daram eu visele :D.
7 Comments:
Tinand cont ca empatizez optim sub ecstazy si ca ma simt bine dupa ce fumez iarba - creierul elibereaza dopamina bine-venita & binecuvanta-, n-as vrea sa ma primeasca nimeni! :)
Ia un junkie, dar nu ma lua pe mine...
trecand peste partea cu latura sensibila si nu-mai-stiu-ce, care m-a rupt, mi se pare ca intreaga poveste reprezinta, totusi, un pas inainte.
@tudor lol, good point. sa facem contra-campanie: nu ma lua pe mine!
@moonbaby
I beg to differ, my darling :). toata chestia asta se auto-faulteaza la nivel de discurs, desi ideea in sine e ok, cu siguranta si la fel de sigur e ca vine de la ceva consultant strain. numai sintagma asta: "sa-i includem pe consumatorii de droguri" suna inspaimantator, daca ai fumat vreun joint in viata ta, zici imediat: ok, da' nu ma include pe mine, te rog... am citit recent o carte tradusa execrabil, unde ceea ce in engleza era "the junkies were rolling a joint" devenise "toxicomanii rulau o tigara cu droguri"...cred ca nu-i nevoie sa mai explic :)
admit ca exista o sansa minimala sa iasa clipul ala ok, dar ma tem ca licitatia va fi castigata de agentia de apartament a mamei verisoarei secretarei directorului adjunct de la ANA si o sa iasa iar niste de-alea cu "esti liber sa-ti iei zborul" sau campanii cu iz de colhoz gen "mergem la Costinesti si dansam in Tineretului pe DJ Project si invatam sa spunem NU"
nu se va rezolva nimic acolo unde chiar este o problema - heroina, iar in rest lumea isi va vedea de treaba bine merci. cam asta cred eu :).
noa, am auzit ,,de pe surse":p ca cica la ana ar fi ajuns in prezent niste unii mai ok, care stiu pe ce lume se afla si pe cine ar trebui sa tinteasca o asemenea campanie.
cat priveste partea cu ,,daca ai fumat un joint in viata ta spui te rog, nu ma include pe mine", io zic ca e asa: daca ai fumat un joint in viata ta nu te consideri consumator si nici prin cap nu-ti trece ca te-ar putea viza campania respectiva.
pies: mie tot mi se pare o schimbare uimitoare in capetele preacinstitilor anisti ca nu mai vad in consumatori inamicul de clasa.
pies final: frate, ce urat suna cuvantu asta, consumatori.
O campanie a ANA poate fi expresia unei reusite in masura in care se face distinctie intre droguri usoare si droguri grele & intre consumatori dependenti si consumatori ocazionali. Atata timp cat nu stabilim precis niste limite, n-are sens sa ne punem probleme privitoare la toxicomanie.
De asemenea, o legislatie corespunzatoare trebuie adoptata. (Am ras in hohote cand am citit in RealK ca la noi legea interzice canabisul si marijuana!) (A propos, ati incercat cerealele Special K?)
o sa fiu putin nesimtit si o zic un banc vechi:
2 furnici stateau pe marginea drumului si fumau iarba. apare un elefant.
muahahahahaha, furnicile se prapadesc de ras.
"ce e asa de amuzant, bha?", zice elefantul.
"facem pariu ca n-ai tupeu sa te urci pe firmitura aia de paine?", spune o furnica, razand cu lacrimi.
elefantul se urca.
muahahahahaaa. furnicile nu mai pot de ras.
"acum ce mai e?", intreaba, exasperat, pachidermul.
"facem pariu ca n-ai tupeu sa-ti pui pe cap firmitura cealalta?"
animalul isi pune alta firmitura pe cap.
furnicile cad pe jos de ras: "mooaaaa, catai sandwich-ul, frateeee!"
ce ziceti? merge de un clip sensibil, de 30 de secunde, pentru campanie?
Am urmarit, la un moment dat, pe un canal tv francez o dezbatere despre droguri. Aici, toate drogurile sunt egale in fata legii (sunt interzise), fara sa existe o distinctie intre ele, acest lucru discutandu-se in emisiunea respectiva. De asemenea, s-a facut si o pledoarie pentru legalizarea marihuanei. Si n-ai cum sa nu sustii legalizarea ierbii, daca faci diferenta intre droguri usoare si droguri grele.
Post a Comment
<< Home