omuleti

Tuesday, January 22, 2008

Cum mi-am cheltuit ultimii bani

Ca sa nu ramana si anul asta repetenta, statul roman a decis ca autorizatia mea de PFA trebuie prelungita si revalidata de primaria de sector. Autorizatie pe care scrie ca e emisa pe perioada nedeterminata, dar e de prost gust sa te cramponezi de detalii. Eniuei, primaria e de acord sa faca asta, daca eu ii pun la dispozitie diverse acte si inscrisuri, inclusiv o adeverinta de la administratia financiara care sa se jure ca nu-i datorez bani.

Ma duc la administratie, cer hartoaga. "Mai aveti de plata niste regularizari", zice mustrator duduia de altfel amabila de la ghiseu. "Pacatele mele, n-am stiut", zic. Cat? 46 de lei. Imi scrie suma pe cerere si ma lasa sa plec. Ma uit in portofel - 36 de lei. Dau sa abandonez, imi clipoceste beculetul (unul dintre cele multe) ca s-ar putea sa am o suta de mii pe card. Top la bancomat, stau, astept, tranzactie in curs, mai haraie un pic, imi da. Ura, ma intorc cu banetul, ma prezint la ghiseu, zic: Faceti-mi chitanta pentru 46 de lei.

Respectiva se face ca nu m-a vazut in viata ei, imi ia iar hartia, trece gratios cu privirea peste locul unde scrisese cu manuta ei 46 si zice "47". Cum, de ce, pai n-ati zis, da' totusi, etc. 47, raspunde doamna impasibila. Scocior prin maruntis, adun inca 1 leu. Cool, man, da chitanta. Achit datoria, fug la camera 6 persoane juridice. V-ati platit restanta cu regularizarea? Da, zic eu mandra si imping catre ea hartia care atesta acest lucru. Si restul? Pai care rest? Pai daca o mai fi ceva. Pai nu mai e, ca am intrebat. Imi arunca privirea "You're so naive and you don't know shit", da' semneaza. Mergeti la ghiseul 20.

Ma prezint la ghiseul 20. Dau hartiile, il vad pe functionar ca dispare cu ele si iese si vine la mine afara. Imi sta inima in loc, ma gandesc ca m-a prins cu o infractiune pe care nici eu nu stiu ca am comis-o, dar, oricum, grava, din moment ce s-a napustit afara din birou. Iesise sa-mi scrie chitanta pentru regularizare, n-o observase deja platita printre hartii. Ne lamurim, radem prietenos unul la celalalt, tranteste si el o semnatura, mergeti la ghiseul 2 sa va puna viza si semnatura.

La ghiseul 2 a bit of a line. Observ nelinistita ca au blocat usile de la iesire cu un scaun, inseamna ca li se apropie pauza de masa. Please, please, pune-mi si mie viza, nu ma lasa neterminata :D. Imi ia in fine hartoagele, se uita prin ele si murmura cu ochii plecati: 1 leu. Nigga what? De ce? De unde? N-am! Nu mai am! Mi-ati luat tot. 1 leu, insista persoana. Ma uit in portofel cu un aer sumbru, rascolesc monedele, adun, sper, incropesc. Nu i-a placut forma, ca sa zic asa, da' voia continutul, so she took the money. Leul era pentru timbrul pe care mi l-a pus pe adeverinta, ca sa arate frumos.

Acum nu mai am literalmente niciun ban, dar, de asemenea, nicio problema.

10 Comments:

At 3:06 PM, Blogger Croaziera Jurnalul National said...

nu-i nimic, e bine ca ti-ai facut datoria fata de stat.
NOT! :D

 
At 3:09 PM, Blogger runbaby said...

:P
(ce messenger o ardem :))

 
At 5:23 PM, Blogger Against said...

Savuros post. Mai ales ca sunt convins ca nu asta era starea ta de spirit cind umblai din ghiseu in ghiseu pe-acolo. Eu ma gindesc sa prepar niste bombe cu bulion pentru functionarii astia. Cred ca ar muri daca li s-ar incleia hirtoagele sau dosarele. De inima rea si stres, desigur.

 
At 7:02 PM, Blogger runbaby said...

merci :). o sa razi, dar, desi in mod normal ma infurii cumplit numai pentru un sfert din cate s-au intamplat, azi eram tare calma si surazatoare. eram cu endorfinele la purtator, ca am scos bicicleta de la naftalina dupa o luna, probabil de-aia...

daca li s-ar incleia hartiile, ai primi o scrisoare ca e vina ta si ca trebuie sa platesti amenda :D

 
At 9:58 PM, Blogger Against said...

Aia cu bicicleta pe mine ma tenteaza cam de pe la Craciun. Dar cum ies afara imi amintesc ca e (inca) iarna, frig si un Bucuresti care ma asteapta bucuros ca un porc care tocmai a dat de o noua balta cu noroi. Si atunci iau provizii la mine, ma baricadez in masina si o intind spre destinatii in care ajungi in 10 minute cu bicla si in 40 cu masina. We rule, fuck it!

 
At 10:01 PM, Blogger Against said...

A, uitasem - m-as risca sa primesc amenda aia, numai sa le vad meclele in pragul infarctului, cu mica lor lume roasa de carii prabusita in sos tomat :) Plus ca nu platesc amenzi sau taxe la stat din principiu. E ca si cum ai da bani de taxi hotului care se opinteste sa dispara din locuinta ta cu masina de spalat si se uita disperat ca n-are cu ce-o cara.

 
At 9:06 AM, Blogger Unknown said...

ai dat un leu dar esti timbrata, nene :)

 
At 1:10 PM, Blogger runbaby said...

major lol, jeriko. eh, I wish...

 
At 2:27 AM, Blogger Unknown said...

Ummm, scuze ca ma introduc asa, dar mi-a placut la nebunie postul asta.
Cred ca cel mai tare am ras la partea cu "Nigga what?" E amuzant felul in care ai descris totul :)

 
At 1:19 PM, Blogger runbaby said...

foarte multumescu-ti, draga laura :)

 

Post a Comment

<< Home