omuleti

Monday, September 14, 2009

la vita novella*

Locuiesc in Germania, intr-un satuc langa granita cu Luxemburg. Casa mea este ultima de pe strada si prin fata ei trece raul Moselle. Hence we call it Moselstrasse.

Vecinii mei sunt italieni, vorbesc numai germana si au un caine, o pisica si doi iepuri. Iepurii stau in custi intr-o gradinuta pe o latura a piatetei unde parcam masina. In mijloc e o fantana cu doua bancute langa ea. Din cand in cand, iepurii au voie sa se plimbe liberi. In sat exista un magazin unde se gaseste cea mai buna paine din lume, o retea de drumuri de bicicleta perfect asfaltate, de obicei pe langa rau si multe pisici. Mine will soon join them.

Lucrez in Luxemburg, intr-un birou mare, pe care il impart cu un coleg. Il cheama Cornelius, i se spune Kees si este olandez. Mi-a povestit cum face gem de prune la cazan in curte, impreuna cu copiii lui. Gemul se va vinde la un targ la care se strang bani pentru cauze umanitare. In echipa mai sunt si Leona (NL), Dominique (FR) si Anette (SV). Nu am incercat sa gasesc romanii de aici sau sa ma imprietenesc cu ei.

Proprietarul casei in care stau este englez si locuieste concomitent in Belgia si Italia, cu halte in Franta, unde tocmai si-a vandut ferma din Burgundia. Face vin, cumpara antichitati si este un boem irecuperabil. Avem trecuta in contractul de inchiriere obligatia de a avea grija de gradina casei, in special de trandafirii lui. Sper sa le oferim un compost de calitate :).

Am o bicicleta noua pe care o tin intr-o pivnita pe care nu o pot incuia. Nu exista nimic care sa o incuie si proprietarul considera ca nu am de ce sa fac asta, pentru ca va disparea niciodata nimic de acolo. So far he was right.

Prietenii mei traiesc in Luxemburg, Belgia, Olanda si Germania si incerc sa nu treaca niciun weekend fara sa ii vad macar pe unii dintre ei. Uneori, cand ascult cantece romanesti, desi sunt vesela, imi dau lacrimile.

Sunt relaxata si fericita. It is all I have hoped for and more. As vrea sa pot sa ii aduc langa mine pe toti oamenii dragi care merita sa se bucure de un loc care functioneaza pe baza de bunavointa si incredere.

We will have tea.


*nu cred ca exista cuvantul asta.

Later, very important edit: Si multi prieteni de-ai mei traiesc in Romania, putin mai departe, dar foarte aprope.

8 Comments:

At 10:59 PM, Blogger The Dude said...

Mmmm, ceai cu honig!

 
At 12:51 AM, Anonymous Anonymous said...

Tristete cu zambete si iepuri atleti... Nu e rau, ar mai trebui umblat pe ici, pe colo...

 
At 9:26 PM, Anonymous Tea said...

bravo tie. sa ne mai povestesti

 
At 2:13 PM, Blogger ChriSmilla said...

bravo. aici e tot haos :D

 
At 2:41 PM, Blogger runbaby said...

@the dude
mmm, intr-adevar :)

@gaborpaul
honey, what's this, what's going on, what's happening?

@tea
merci!

@chrismilla
you don't say :D

 
At 7:39 AM, Anonymous starchim01 said...

Interesant.Plăcut.

 
At 12:41 PM, Blogger Dan Zeman said...

mmmeh... patetisme. corina chiriac??? (asta e in alt post) ma rog, fiecare plange pe ce-i vine...

 
At 3:52 PM, Blogger runbaby said...

gee, ce-am facut eu oare sa merit toate aceste super comentarii lately?

 

Post a Comment

<< Home