omuleti

Sunday, September 25, 2011

history for dummies

S.: am fost la muzeu aseara
M.: a fost misto?
S.: da, a fost simpatic
nu am nimerit chiar la evenimente, adica era un concert, dar cam boring
in schimb am vazut si eu tezaurul
pt prima oara
M.: ce, aia cu closca?
S.: nu, fara closca
bratari si coifuri dacice
coroanele
M.: da, zi-mi si mie exact care e tezaurul
ca nu cred ca stiu
S.: pai avem partea de tezaur dacic
cu diverse influente
unele erau din sec.IV-III
M.: si closca nu e de la daci?
S.: BC
ba da, dar nu era nici o closca
as fi remarcat-o
M.: nu stiu daca e o closca per se
S.: stiu, stiu
M.: i se zice closca cu puii de aur, dar cred ca de fapt e o oala
mare cu altele mici sau o faza de genul :))
S.: da, mai, i know :)
dar trebuie sa vezi coifurile, frate
am ramas masca
M.: a, ok, credeam ca par o persoana nebuna obsedata de ceva closca :))
coifurile dacice?
S.: sunt din aur si zici ca-s facute pt uriasi
da
sunt geniale
M.: sa ii luam lui caligula unul de ziua lui :D
S.: bratarile dacice
hahahahahaha
M: si o sabie sa supravietuiasca in bucegi dupa 2012
ca nu mai e mult
S.: :)))))
exact
sa omoare crocobaurii cu ea
M.: cu coiful asta si o sabie, hai, si-o bratara sa nu-l rada
caprele negre ca nu e accesorizat, caligula will be the emperor of the
post-Apocalypse
S.: fata, era si closca
o cautai pe google
M.: a, m-ai lasat sa par nebuna si acum zici de ea? :))
S.: http://ro.wikipedia.org/wiki/Tezaurul_de_la_Pietroasele
M.: asa, tot imi venea petrosani
S.: hahahaha
si marilena nitu
eniuei
M.: lol
marilena nitu
marilena nitu o sa fie la cruce la busteni dupa 2012
goala, gen
marilena magdalena
:)))
S.: dupa aia erau tot felul de chestii de factura religioasa
hahahaha
cu buzele alea
sa vezi cum o ardeau bastanii din biserici
M.: cine erau astia?
S.: cam cate kile de aur se cereau ca sa slujesti cum se cade
pai arhierei sau cum io chema
ca nu le am cu structurile corporatiste
M.: tarabostes, fata :P
S.a: nu, fata, vorbim de sec XII-XIII
am lasat dacii in urma
M.: for some reason I feel compelled to say neagoe basarab
S.: :))
M.: I have done my Dumitru Almas reading properly
S.: doamne o mai stii pe aia cu Ceausescu?
din seria Dumitru Almas
M.: ceva cu el copil / ilegalist?
rascoala de la Grivita din 1933 :))?
S.: cum naiba se numeau culegerile alea sau ce erau?
da, gen
M.: povestiri istorice
S.: asaaaaa
M.: o lua de la daci si termina cu comunistii
S.: dar erau alea format A3, asa


M.: lol, format A3
S.: si era una cu razboaiele mondiale
M.: exact
cu centralista de la Ploiesti
S.: daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
M.: care s-a tarat sub gloante sa faca legatura la soldati
S.: cineva isi aminteste
finally
da, da dadadadada
M.: cred ca asteptam in subconstient si niste sex in povestea asta
never happened
S.: si era si Ceasca plantand un gorun or something
hahahahahahhaha
erai un pic mai mare ca mine
M.: daaaa, gorun in memoria lui horea, closca si crisan
as vrea sa am scuza asta, eram destul de mica la vremea respectiva
poate e o amintire fabricata de eul actual :D
S.: hehehe
dar era fdrahuta
lol
M.: f. drahuta
:)
ma izbeste o chestie citind povestea tezaurului de la pietroasele
gestionarea lui dupa descoperire pare sa reproduca bancul cu una am
pierdut-o, una am stricat-o
S.: pai bancul ala e caz real
eu inca sunt socata ca s-a intors de la rusi
M.: frate, deci l-au aruncat pe fereastra cand a luat foc locul unde era
you cannot get more Romanian than that :))
S. :)
M.: si ala de l-o cumparat si l-a smashuit cu toporul
S.: abia ala
M.: cum era aia de la ada milea
cine-a zis ca n-avem istorie?
S.: n-o stiu p-asta
M.: nu stii rodica?!
S.: ha, si ce ne-am intrebat aseara ce naiba e o fibula
M.: o agrafa
S.: am aflat acum, pe wiki
M.: de prins hainele
S.: da, mersi :)))
M.: nu stia snoozie? ma mir, de obicei e o wikipedia ambulanta
ma rog, asta e mai pe fashion, deci are o scuza :)
S.: zicea ca nu mai stie
hahaha
project runway antique style :D
M.: fibula handmade din scutece de caine. make it work, everybody!
S.: yeeeey
M.: fata, sper ca tu nu esti treaza
S.: ba da
din nefericire
M.: well, nu se vede :)
S.: hahahaha
i was born wasted
M. :)))



Later edit: S.: scrisesem intentionat "biuzele" la marilena nitu, insa n-aveai de unde sa stii, e gluma de Sinaia

7 Comments:

At 12:53 AM, Anonymous mastic said...

Dacii nu prelucrau aur, conform tuturor surselor. Doar il scobeau din munti si il vindeau brut.
Piesele de tezaur sunt aduse in Dacia cine stie de pe unde. Bratarile dacice sunt false.
a... uitasem, opriti proiectul minier de la Rosia Montana.

 
At 10:14 AM, Anonymous lotusalb said...

uff, de 3 ori am incercat sa postez, da nemernecu de blogger nu m-a lasat.

eniuei, voiam sa spun ca ala de-a spart biata closca era unu' verussi. nu-mi suna a nume de roman neaos. nu ca unu de-asta n-ar fi fost in stare sa faca o asemenea nefacuta.

si am mai spus io diverse, da' n-o iau de la capat :)

 
At 12:08 PM, Blogger runbaby said...

Rosia Montana a ajuns precum aia cu familia cucurbitaceelor, de la orice subiect se poate ajunge acolo. si de ce ar fi false, daca dacii nu prelucrau aur, nu puteau sa cumpere de la altii?

ralu, frate, te rog eu mult de tot, stop chasing everything I say about Romania and Romanians and then try to prove me wrong. nu sunt mereu serioasa (in fact, I am almost never, adica daca si in conversatia asta par serioasa, my God!) si chiar vedem lucrurile astea diferit, a face misto e modul meu de a supravietui, asa cum tu preferi sa iei chestiile astea serios si didactic. ok :)?

 
At 12:24 PM, Anonymous lotusalb said...

nici mie nu mi se pare ca romanii in prezent sunt mare scofala, cum si spuneam in comentariile pe care n-am reusit sa le postez, dar...i quite like the truth si simteam nevoia precizarii :)

n-aveai de unde sa stii, desigur, ce am mai incercat sa postez, dar pana una alta mi se pare ca tu iei lucrurile foarte in serios si...esti furioasa/exasperata.

chill out :)

 
At 3:44 AM, Anonymous mastic said...

Pai cam asta ar fi ideea pe care voiam sa o expun oarecum si anume ca la istorici am impresia ca artefactele sau piesele de muzeu sau cum se cheama primesc apartenenta istorica in functie de cel care le producea, nu de cel care le detinea. Mai ales pentru istoria veche si foarte veche. Asa ca ai nostri au pus pe seama dacilor unele piese si tezaurul cam in mod fortat. Cat despre Rosia Montana, multe pot fi legate fortat dar localitatea are o foarte veche istorie a extragerii aurului, atat de veche incat s-au pastrat urme care dateaza dinaintea Imperiului Roman si multe situri arheologice sunt cercetate insuficient si vor fi macinate si pierdute. Exista galerii sapate cu dalta si ciocanul de pe vremea Imperiului Roman pe care vor sa le distruga. Totusi nu exista piese prelucrate in aur si nici chiar monedele celebre cosoni cu care dacii mai cumparau cate ceva se pare ca nu sunt batute de daci ci produse in alta parte.

 
At 12:57 PM, Anonymous pistache said...

parca era history for dummies

 
At 2:19 PM, Blogger runbaby said...

@mastic

am inteles, multumesc pentru explicatie. am impresia ca dacii au fost mult inaintea vremurilor cu outsourcingul :).

@pistache

it still is :)

 

Post a Comment

<< Home